خواص ارده و شیره 100در 100طبیعی!

خواص ارده و شیره 100در 100طبیعی!

خواص ارده و شیره 100در 100طبیعی!

ارده و شیره هدیه ای طبیعی برای سلامت بدن

خواص ارده و شیره به عنوان یک ماده غذایی صد در صد طبیعی بسیار است. کنجد اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ارده است که تقویت قوای جنسی و تسکین دردبخشی از خواص آن است.

 

ارده چیست؟

ارده نام نوعی غذاست که از کنجد کوبیده شده به دست می آید. در حقیقت ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است. ارده فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و به عبارتی صددرصد طبیعی است. ماده اصلی و تنها ماده تشکیل دهنده آن کنجد است. در واقع مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد.

 خواص ارده و شیره 100در 100طبیعی!

خواص بی شمار ارده

برای اینکه به خواص ارده و شیره اشاره کنیم در ابتدا بهتر است خواص ماده اصلی تشکیل دهنده ارده یعنی همان کنجد به طور مختصر بگوییم.

 

کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه به کلسیم بدن است؛ مصرف 50 گرم از کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می کند.

 

دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می آید.

 

این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که مبتلا به کم خونی فقر آهن هستند می تواند بسیار مۆثر باشد.

 

افرادی که شیر دوست ندارند و یا به هر دلیل مصرف شیر به مزاجشان سازگار نیست می توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می آید، استفاده کنند.

 

ارده و شیره یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم می باشد

 

خواص ارده و مواد حاوی آن

• گفتنی است خاصیت اصلی انواع شیره و ارده، انرژی زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شوند.

 

• دانه ی کنجد متفق القول اید که مغذی و نرم کننده است. برای نرم کردن سینه مفید است و ملین و مسهل است.

 

• ارده و شیره یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم می باشد. منضج دمل ها و زخم های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو می باشد. مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است.ارده و شیره هر دو گرمی هستند و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی خوردن.

 

• از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود و برای درمان استخوان درد و درد مفاصل هم مفید است.

 

• به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلواارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه شان هم می شود.

 

• شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب»و «ث» دارد و در ضمن ضدنفخ هم هست.

 

• مدر قاعده آور است.

 خواص ارده و شیره 100در 100طبیعی!

فواید بی نظیر کنجد سیاه

دانه های سیاه کنجد از نظر خواص ترجیح داده می شود و در کشورهای زیادی این دانه ها به عنوان پاد زهر مورد توجه است و به علاوه برای معالجه ی بی حسی، کرختی، فلج، یبوست و کاهش فشار خون بالا تجویز می شود.

 

همچنین شیره در بدن باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیرمفید بدن می شود و کارشناسان تغذیه آن را پاک کننده بقایای غذاها در روده و معده می دانند. البته شیره انگور محرک اعمال کبدی هم هست و به خون سازی نیز کمک می کند.

 

شیره و ارده، هر دو تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند.

 

در ترکیب غذایی خرما، فسفر و آهن وجود دارد که مصرف شیره خرما در وعده صبحانه باعث فعال شدن سلول های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی در افراد می شود.

 

شیره و ارده هر دو طبیعت گرم دارند و مصرف آن برای گرم مزاج ها موجب غلیظ شدن صفرایشان می شود و نتیجه آن، جوش زدن در صورت و بدن شان است که راه درمانش هم خوردن میوه های تازه با طبیعت سرد است.

 

باید گفت که ارده و روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده اند که اگر در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند، چربی هایشان اکسید شده و روغن به اصطلاح فاسد می شود بنابراین کنجد و فرآورده های تهیه شده از آن باید در جای خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

 

ارده نرم کننده ی سفتی ها و ورم های سفت داخلی است و دمل ها زرا نیز نرم می کند و مسکن درد آن است هم چنین ضماد و مالیدن آن نیز همین خواص را دارد.

 

همچنین برای رفع بیماری های رحم توصیه می شود. روغن دانه های کنجد جانشین برتری برای روغن زیتون است و به عنوان ظرف برای تهیه پمادها، ماده مفیدی است و برای این کار باید سر را با آن مالش داد.

 

برگ های کنجد لعاب زا می باشد و نرم کننده و محلل است دم کرده ن برای ردشد موی سر نافع است دم کرده گیاه کامل مدر است.

 

از کنجد و ارده علاوه بر درمان لاغری در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود و برای درمان استخوان درد و درد مفاصل هم مفید است.

 

لاغری سریع با مصرف ارده و شیره

ارده خوراکی‌ است که از دانه های کنجد تفت داده شده و کوبیده شده بدست می‌آید و خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به‌ویژه صبحانه است.

 

ارده را به طرق مختلفی می‌توان مصرف کرد از جمله می توان آن را به صورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی با نان مصرف کرد یا مواد شیرینی از قبیل عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه و مصرف کرد و میزان افزودنی بسته به ذائقه افراد متفاوت است.

 

تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می‌شوند؛ صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف‌کننده خنک شود.

 

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتری می کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

 

ارده و شیره یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم است؛ منضج دمل ها و زخم های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو است، مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است؛ ارده و شیره هر دو گرمی و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی‌ خوردن هستند.

 

از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود و برای درمان استخوان درد و درد مفاصل هم مفید است؛ به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود، شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» و «ث» دارد و در ضمن ضد نفخ هم هست.

جدیدترین مطالب سایت