با همسرتان در هنگام ناراحتی اینگونه رفتار کنید

با همسرتان در هنگام ناراحتی اینگونه رفتار کنید

با همسرتان در هنگام ناراحتی اینگونه رفتار کنید

شمار زیادی از اوقات هست که در اثر عوامل گوناگون میبینیم که همسرمان در هم شکسته و غمگین هست. در این مواقع باید چه کار کنیم؟

 

در میوه‌فروشی، محل‌کار، زمین بازی یا جلو مدرسه ابتدایی. زن‌هایي که اشک‌هاي فرزندشان را از روی صورتشان پاک میکنند، زن‌هایي که بدون کوچکترین خودخواهی هر روز را بدون هیچ چشمداشت تشکر یا قدردانی خدمت می کنند، آنهایی که کار بیرون و تربیت بچه‌ها را هم زمان اداره می کنند، زن‌هایي هم شوهرانشان را می‌پرستند، زن‌هایي که حواسشان به خواسته‌ها و نیازهای همه ي به جز خودشان هست.

 

انها زن‌هایي میباشند که با آرامش در حال گرداندن جهان‌اند.و اگر شما که این مطلب را میخوانید یک زن هستید، منظورمان خود شما هستید.

 

نگاه چشمانتان را خیلی خوب می‌شناسم. می دانم چه معنی دارد وقتی همۀ چیزت را می دهي و هیچگاه تصور نمیکنی که کافی بوده هست. می دانم چه حسی دارد وقتی بیدار شوی و به این فکر کنی که تا پایان روز را با این حجم کار چگونه باید سپری کنی. فقط باید بدانید که شما تنها نیستید.

 

شوهرها با شما هستم. ما به شما احتیاج داریم. ما میدانیم که نمیتوانیم مسیر زندگی را به تنها طی کنیم. وقتی بیفتیم، به شما احتیاج داریم که بلندمان کرده و کمکمان کنید که سر پا بایستیم. به شما احتیاج داریم که اشک را از روی گونه‌هایمان پاک کنید و آن قدر سفت در آغوشمان بگیرید که دیگر حتی نفس کشیدن برایمان سخت شود. به شما احتیاج داریم که قوتی بردباری کردن زندگی سخت شد، آراممان کنید.

 

احتمالا برای مردها سخت باشد که بدانند چه باید بکنند. میدانم که گاهی پیدا کردن جملات درست کار سختی می شود. ما می خواهیم به شما کمک کنیم که کمکمان کنید. به همین علت از زنان سراسر جهان خواستم که تصورشان را درباره این که چگونه شوهرانشان می توانند در زمان‌هاي سختی و استرس کمکشان کنند، بگویند. انشاالله که این ایده‌ها برای شما هم خوب باشد.

 

۱. از مسئولیت‌هاي او با خبر باشید.

چه همسرتان سر کار برود و چه منزل‌دار باشد، آیا میدانید که روزش را چگونه سپری می کند؟ اگر نمی دانید از او بپرسید. برنامه کاری هرروز او مطمئناً پر از انبوه کارهایی فرای زمان و انرژی اوست. حواستان به نیازهای او باشد و ازخودگذشتگی‌هایش را قدردان باشید.

 

۲. گذشته از خشمگین شدن خودتان را وارد جریان کنید.

برترین زمان برای کمک کردن به همسرتان همین همین اکنون هست. نباید چشم براه بنشینید که ناامید و سرخورده و درهم‌شکسته شود تا به دادش برسید.

 

۳. شرکت‌کننده‌اي فعال باشید.

برای بچه‌دار شدن به دو نفر نیاز هست. برای خوب بودن یک ازدواج هم به همکاری هر دو نفر نیاز هست. اداره منزل هم دو نفر می خواهد. کوشش کنید در هر مرحله از زندگی خانواده‌اید فعال باشید. کار کردن سخت هست ولی اوضاع کاری‌تان به شما این اجازه را نمیدهد که از بار مسئولیت‌هاي منزل شانه خالی کنید.

 

۴. کوشش نکنید مشکلاتش را حل کنید.

فقط گوش کنید. این تنها کاری هست که لازم هست انجام دهید. و اگر بخواهد راه‌حلی برایش پیدا کنید، مطمئن باشید که خودش از شما میخواهد.

 

۵. در آغوشش بگیرید.

بچه‌ها را به کاری سرگرم کنید و بعد همسرتان را در آغوش بگیرید و به او بگویید که چه اندازه دوستش دارید. وی را محکم در آغوش بگیرید و بگذارید اگر خواست در آغوشتان گریه کند.

 

۶. بگذارید تا زمانی که می خواهد برایتان حرف بزند.

گاهی‌اوقات برترین راه برای انگیزه یافتن مجدد یک زن این هست که همه ي افکارش را بیرون بریزد. بگذارید همسرتان درباره احساسات و دشواری های خود با شما حرف بزند. با او همدلی کنید. خوب به حرف‌هایش گوش دهیداز او سوال بپرسید و کاملاً فعالانه با او صحبت کنید.

 

۷. شریکش باشید.

ازدواج یعنی شریک شدن یک زندگی با هم. یعنی به دوش کشیدن دشواری‌هاي زندگی همدیگر. یعنی گریه کردن با هم، خندیدن با هم. یعنی پشتیبانی کردن از همدیگر در مواقع سختی. ازدواج یعنی دوست، حامی و عاشق هم بودن. شما فقط دو انسان که با هم زندگی میکنند نیستید، شما یک وحدت خوشگل از دو انسانی هستید که می خواهند تا پایان عمر همدیگر را دوست داشته باشند.

 

۸. به او امید بدهید.

تشویقش کنید. به او بگویید که چه خصوصیت‌هایش را دوست دارید. کاری کنید نقاط مثبت را هر موقعیتی ببیند. وقتی ناامید و خسته هست، به او امید و انگیزه‌ي مجدد دهید.

 

۹. خوب باشید.

عادت کنید همۀ وقت} چشمتان به دور و بر منزل باشد تا چیزی که نیاز به تعمیر دارد را درست کنید. آیا ظرف‌شویی پر از ظرف هست؟ لازم هست سگتان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید؟ لامپ‌هاي لوستر سوخته هست؟ نباید صبر کنید تا همسرتان به شما بگوید، خودتان زودتر دست به کار شوید!

 

۱۰. بگذارید یک روز را فقط مختص خودش داشته باشد.

هیچ چیز اکثر از یک مانیکور، پدیکور، اصلاح موها، ماساژ و یک لباس اخیر به بانو‌ها حس خوب نمی دهد. بگذارید یک روز دیرتر از خواب بیدار شود، یک حمام داغ بکند و تا پایان روز را تنها به کارهایی که خودش دوست دارد سپری کند. از او پشتیبانی کنید و کوشش کنید کارهای هرروز‌اش را آن روز به گردن بگیرید تا او بتواند بدون دغدغه به خودش برسد.

 

۱۱، برایش نیایش کنید.

درست گذشته از خواب، با هم کنار تختتان زانو بزنید و دست در دست‌هاي همدیگر نیایش کنید. به خدا بگویید تا چه اندازه همسرتان را دوست دارید و بگذارید بداند که چه چیزهایی را در او تحسین میکنید. از خداوند کمک بخواهید. از او بخواهید که نشانتان دهد که چگونه میتواند همسر بهتری باشید و از خداوند برای همسرتان آرامش بخواهید.

 

۱۲. از او بپرسید که چگونه می توانید به او کمک کنید.

همسرتان می داند که شما برای کمک کردن به او چه می توانید بکنید. مطمئن باشید خیلی اکثر از انچه فکر میکنید شاد خواهد شد. چون میدانید چرا؟ او هم شما را خیلی دوست دارد و هر روز برای کمک‌هایي که به او میکنید قدردانتان خواهد بود.

جدیدترین مطالب سایت