آموزش بریانی قارچ هندی + طرز تهیه بریانی قارچ هندی

آموزش بریانی قارچ هندی + طرز تهیه بریانی قارچ هندی

آموزش بریانی قارچ هندی + طرز تهیه بریانی قارچ هندی

امروز با شما همراه هستیم در فراناز با آموزش غذای جدید و خوشمزه هندی به نام بریانی قارچ هندی.میدونم همراهای ما در فراناز بسیار کدبانو و هنرمندن و این مطلب رو دنبال میکنن!!!

 

موادی که برای تهیه بریانی قارچ هندی نیاز دارید:

-برنج  200گرم

-قارچ  200 گرم

-گوجه فرنگی  2 عدد

-پیاز  1 عدد

-فلفل سبز تند 2 عدد

-نعناع  2 قاشق غذا خوری

-گشنیز  2 قاشق غذا خوری

-سیر  1 حبه

-تخم گشنیز  1 قاشق غذا خوری

-زنجبیل  1/2 قاشق چای خوری

-گرام ماسالا  1/2قاشق چای خوری

-نمک،فلفل،زردچوبه  به میزان لازم

-زیره  1 قاشق چای خوری

-پودر بادیان سبز  1 عدد

-هل  3 عدد

-رازیانه  1 قاشق چای خوری

-چوب دارچین  یک تکه

-جوز هندی  به میزان لازم

-میخک  به میزان لازم

-روغن  به مقدار لازم

 

روش تهیه و دستور پخت بریانی قارچ هندی:

دستور آشپزی که امروز برای شما در نطر گرفته ام یک غذای هندی است و یکی از ویژگی های آشپزی های هندی استفاده از ادویه های متنوع و فراوان در دستور پخت های خود می باشند بنابراین به کسانی که ناراحتی گوارشی یا معده ی ضعیف دارند خوردن غذاهای هندی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم، دستور آشپزی امروز آموزش تهیه بریانی قارچ هندی می باشد.

 

بریانی قارچ هندی در واقع نوعی پلوی هندی است که به دلیل استفاده از ادویه های متنوع بسیار خوش عطر و خوشمزه می باشد و به دلیل ایتفاده از ادویه متنوع فراوانی با طبع گرم، طبع این غذا نیز گرم می باشد اگر خوردن غذا های تند برای شما مشکل است می توانید از نیزان فلفل این غذا کم کنید.

 

امیداوارم دستور آشپزی امروز نیز مانند سایر دستور آشپزی های قبلی مورد قبول و پسند شما دوستان واقع شده باشد و شما نیز در منزل بتوانید این غذای هندی خوشمزه را تهیه کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. برای پخت این غذا باید مراحل زیر را انجام دهید.

 آموزش بریانی قارچ هندی + طرز تهیه بریانی قارچ هندی

1-در ابتدا باید این کار را انجام دهید:

برای تهیه بریانی قارچ هندی ابتدا مواد اولیه آن را آماده کنید تا هنگام ترکیب مواد با یکدیگر راحت تر باشید برای این کار ابتدا برنج را شسته و به مدت یک ساعت درون آب ولرم بخیسانید، یپاز را پوست گرفته و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید، سبزی ها ( نعناع و گشنیز ) را پاک کرده و بشویید و با چاقو تا آن جا که می توانید خرد کنید، گوجه فرنگی ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید، قارچ ها را نیز تک تک شسته و به صورت حلقه ای خرد کنید و در انتها فلفل سبزهای تند را شسته و به صورت حلقه ای خرد کنید. یک حبه سیر را نیز پوست گرفته و بشویید و له کنید.

 

2-سپس بعد از انجام کارهای بالا باید مرحله زیر را انجام دهید:

قابلمه ی مناسبی را انتخاب کرده و به مقدار لازم درون قابلمه روغن بریزید قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید کمی صبر کنید تا روغن درون قابلمه داغ شود سپس ادویه های آسیاب نشده همانند دارچین، دانه های هل، میخک، جوز هندی، میخک، رازیانه، زیره، بادیان رومی و تخم گشنیز را درون قابلمه ریخته و با روغن کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود .

 

بعد از آزاد شدن عطر ادویه ها پیاز خرد شده را درون قابلمه ریخته و سرخ کنید هنگامی که پیاز ها نرم شده و درحال تغییر رنگ بودند موادی را که از قبل آماده کرده اید از جمله گوجه فرنگی، فلفل سبز تند، سبزی خرد شده، سیر له شده به همراه گرام ماسالا، زنجبیل و به میزان لازم زردچوبه، نمک و فلفل را به پیاز حود درون قابلمه اضافه کرده و همه ی مواد را با یکدیگر خوب تفت دهید.بعد از این که مواد درون قابلمه کمی سرخ شدند قارچ ها را نیز اضافه کرده و همراه بقیه مواد کمی تفت دهید اجازه دهید تا آب قارچ ها کمی تبخیر شود.

 

3-پس از انجام مراحل فوق باید مرحله پایانی که در زیر آمده را انجام دهید:

آب برنجی را که برنج را در آن خیسانده بودید را ریخته و برنج را به بقیه مواد خود اضافه کنید حدود دو پیمانه آب درون قابلمه بریزید شعله زیر قابلمه را کمی زیاد کنید تا آب برنج تبخیر شود آب برنج باید در حدی باشد که مواد درون قابلمه را بتوان با استفاده از قاشق تا حدی در وسط قابلمه جمع کرد در این مدت نیز گاه گاهی غذای خود را هم بزنید تا ته نگیرد.

 

بعد از اینکه آب غذا به اندازه ی مورد نظر رسید دم کنی را بر روی قابلمه قرار دهید قابلمه را از روی شعله برداشته و شعله پخش کن را بر روی شعله گذاشته و قابلمه را بر روی شعله پخش کن قرار دهید استفاده از شعله پخش کن باعث می شود برنج شما به صورت یکنواخت دم کشیده و ته نگیرد حدود بیست دقیقه ی زمان لازم است تا برنج شما دم کشیده و کاملا آماده شود.

 

بعد از این مدت بریانی قارچ هندی شما کاملا آماده است می توانید آن را درون ظرف ریخته و به همراه سالاد شیرازی، ماست و یا هر نوع چاشنی که دوست دارید سرو کرده و میل کنید، امیدوارم بپزید،بخورید و در کنار خانواده لذت ببرید.ممنون از همراهیتون!

جدیدترین مطالب سایت