بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

در این پست بیوگرافی امیرعلی نبویان به همراه عکس های امیرعلی نبویان و همسرش را منتشر کرده ایم. امیرعلی نبویان یک نویسنده، مجری و بازیگر ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۵۹ در تهران بـه دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه علوم و فنون مازندران بوده و شهرت خودرا از برنامه تلویزیونی رادیو هفت بـه‌دست آورد. او علاوه بر اجرا در برنامه‌هاي‌ تلویزیون، نویسنده نیز هست و پنج کتاب شامل مجموعه قصه‌هاي‌ امیرعلی و کأن لم یکن از وی منتشر شده‌اسـت.

 

عکس کودکی امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

او در ۲ فروردین ۱۳۵۹ در شهر آمل متولد شد و تا ۶ سالگی دریک خانه قدیمی آلمانی با اتاق‌هاي‌ زیاد زندگی می کرد. او علاقه‌اي بـه نوشتن در کودکی نداشته و تازه در دوران دبیرستان شروع بـه نوشتن کرد. او در دوران نوجوانی بـه بازیگری علاقه‌مند شد ودر گروه تئاتر مدرسه فعالیت می کرد.

 

خانواده امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

خانواده امیرعلی نبویان شامل پدر و مادر و یک برادر کوچک اسـت. پدرش نصرالله نبویان و مادرش مرسده نورزاد هستند کـه شناسنامه امیرعلی را از آمل گرفته‌اند. امیرعلی در آمل بزرگ شده ودر یک خانه قدیمی آلمانی زندگی می‌کرده اسـت. برادر کوچک امیرعلی البرز نبویان نام دارد.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی مریم معصومی و هسمرش + عکس های زیبا از مریم معصومی


 

تحصیلات امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه علوم و فنون مازندران بوده اسـت. او درسال ۱۳۸۷ برای شرکت در کلاس‌هاي‌ بازیگری بـه تهران مهاجرت کرده ودر موسسه کارنامه زیر نظر هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی دوره‌هاي‌ بازیگری را گذرانده اسـت.

 

شروع بازیگری امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

او درسال ۱۳۹۲ برای نخستین بار با سریال «نوشدارو» بازیگری را تجربه کرد. پس از ان بـه عنوان مجری در «رادیو هفت» بر روی آنتن رفت و سپس با اجرای برنامه‌هاي‌ «خوشا شیراز» و «صد برگ» در تلویزیون مورد توجه قرار گرفت. او درسال ۱۳۹۵ در سری اول مسابقه «لباهنگ» در برنامه خندوانه رامبد جوان بخاطر چهره و جذابیت گفتاری کـه داشت توجهات زیادی را جلب کرد و توانست نفر اول این مسابقه شود.

 

امیرعلی نبویان چگونه به شهرت رسید؟

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

امیرعلی نبویان درسال ۱۳۸۹ با اجرای برنامه رادیو هفت از شبکه آموزش صدا و سیما شهرت خودرا بـه‌دست‌آورد. این برنامه شامل داستان‌هاي‌ طنز و خودسروده امیرعلی نبویان بود کـه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. او درسال‌هاي‌ بعد با اجرای برنامه‌هاي‌ دیگری هم چون خوشا شیراز، صد برگ، خندوانه، ارتش سری، پدرخوانده و خنداننده شو ۳ نیز محبوبیت خودرا افزایش داد. او همچنین با تقلید از صدا و شخصیت مشاهیر مختلف بـه مهران مدیری و دیگر شرکت‌کنندگان خنده و تعجب داد.

 

آثار امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

1. مجموعه چهار جلدی قصه‌هاي‌ امیرعلی: این مجموعه شامل داستان‌هاي‌ طنز و خودسروده امیرعلی نبویان اسـت کـه در برنامه رادیو هفت اجرا شده‌اند. این داستان‌ها در مورد زندگی یک پسر مهندسی برق بـه نام امیرعلی و خانواده و دوستانش هستند.

 

2. شهر غصه: این نمایشنامه در مورد یک شهری اسـت کـه مردمش بـه دلیل یک بیماری ناشناخته دچار غصه و افسردگی شده‌اند. امیرعلی نبویان دراین نمایشنامه نقش یک روانپزشک را بازی می کند کـه سعی میکند مردم را از این وضعیت نجات دهد.

 

3. کأن لم یکن: این کتاب طنز شامل ۱۰۰ داستان کوتاه اسـت کـه در مورد موضوعات مختلفی هم چون عشق، سیاست، ادبیات، فوتبال و غیره نوشته شده‌اند. این داستان‌ها با زبانی ساده و شوخی‌آمیز بـه بررسی و انتقاد از وضعیت جامعه میپردازند.

 

4. مرگ هشتگرد: این نمایشنامه در مورد یک مردی اسـت کـه دریک تصادف جان خودرا از دست می دهد و بـه دنیای ماوراء میرود. او در آنجا با مردگان مشهوری هم چون شهریار، مولانا، شهرزاد و غیره روبه‌رو می شود و با آن ها گفتگو می کند.

 

5. مجموعه تلویزیونی ماماهوت: این مجموعه در مورد یک خانواده متوسط اسـت کـه با مشکلات روزمره روبه‌رو میشوند. امیرعلی نبویان دراین مجموعه نقش یک پسر دانشجو را بازی می کند کـه با خواهرش و پدر و مادرش زندگی می کند.

 

جوایز و افتخارات امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

1. کاندیدای بهترین کتاب سال «قصه‌هاي‌ امیرعلی» درسال ۱۳۹۲

2. نفر اول مسابقه لباهنگ خندوانه درسال ۱۳۹۵

3. نفر دوم مسابقه خنداننده شو ۳ درسال ۱۴۰۰

4. برنده جایزه بهترین مجری سال در مراسم جشنواره تلویزیون درسال ۱۴۰۱

 


مطالب مشابه: بیوگرافی و عکس های بهدخت ولیان و همسرش + پیج اینستاگرام بهدخت ولیان


 

شغل دیگر امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

1. مهندس برق: او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه علوم و فنون مازندران بوده و مدتی در کارخانه و بازاریابی دراین زمینه فعالیت داشته اسـت.

2. معلم ریاضی: او مدتی بـه عنوان معلم ریاضی در مدارس و موسسات آموزشی تدریس می‌کرده اسـت.

3. بازیگر: او در چندین سریال و نمایشنامه بازی کرده اسـت. نخستین تجربه بازیگری او در سریال نوشدارو بوده اسـت. او همچنین در نمایشنامه‌هاي‌ شهر غصه، مرگ هشتگرد و تناسخ نقش داشته اسـت.

4. گوینده: او در چندین برنامه تلویزیونی و رادیویی بـه عنوان گوینده حضور داشته اسـت. او در برنامه‌هاي‌ رادیو هفت، خوشا شیراز، صد برگ، خندوانه، ارتش سری، پدرخوانده و خنداننده شو ۳ اجرا کرده اسـت.

 

علایق امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

1. فیلم و موسیقی: او از دوران نوجوانی تحت تاثیر پسرخاله‌هایش بـه فیلم و موسیقی علاقه پیدا کرده اسـت. او دوست دارد فیلم‌هاي‌ کمدی، اجتماعی و تاریخی ببیند و از بازیگران مورد علاقه‌اش میتوان بـه جمشید مشایخی، محمدرضا گلزار، رضا عطاران، مهران مدیری و سیروس گرجستانی اشاره کرد. او همچنین از موزیک‌هاي‌ محسن چاوشی، محمد علیزاده، محمدرضا شجریان، فریدون آسرایی و محمد اصفهانی لذت می برد.

 

2. فوتبال: او از کودکی علاقه‌مند بـه فوتبال بوده و دوست داشته گزارشگر مسابقات فوتبال شود. او طرفدار تیم پرسپولیس اسـت و از بازیکنان مورد علاقه‌اش می توان بـه مهدی طارمی، مهدی رحمتی، علی کریمی، مسعود شجاعی و کریستیانو رونالدو اشاره کرد.

 

3. نوشتن: او در دوران دبیرستان شروع بـه نوشتن کرده اسـت و از ان زمان تا کنون چندین کتاب، نمایشنامه و داستان صوتی نوشته اسـت. او از نویسندگان مورد علاقه‌اش می توان بـه سعدی، حافظ، مولانا، سهراب سپهری، احمد شاملو، سیمین بهبهانی، محمدرضا شفیعی کدکنی، ابراهیم گلستان و جلال آل احمد اشاره کرد.

 

حواشی زندگی امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

1. بیماری سرطان همسرش: همسر امیرعلی نبویان، بهار نوروزپور، مدت‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرده و دو بار از ان پیروز شده اسـت. امیرعلی نبویان در گفتگوهای مختلف از عشق و حمایت همسرش دراین دوران سخن گفته و از او تعریف کرده اسـت. او همچنین در برنامه خندوانه، قصه‌اي از روزی کـه همسرش را از بیمارستان بیرون آورد را بازگو کرده اسـت.

 

2. استقلالی بودن: امیرعلی نبویان طرفدار تیم فوتبال استقلال اسـت ودر برنامه‌هاي‌ مختلف از این تیم حمایت کرده اسـت. او در یکی از برنامه‌ها گفته اسـت کـه قهرمانش ناصر حجازی اسـت و از علی حاتمی هم خوشش می آید. او همچنین در برنامه خنداننده شو ۳؛ با پوشیدن لباس استقلالی ورزشگاه را بـه هیجان وا داشته اسـت.

 

3. تقلید از مشاهیر: امیرعلی نبویان توانایی تقلید از صدا و شخصیت مشاهیر مختلف را دارد ودر برنامه‌هاي‌ مختلف از این استعداد استفاده کرده اسـت. او تا کنون از افرادی هم چون رامبد جوان، محمدرضا گلزار، محمدرضا شجریان، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد شاملو، مهران مدیری، رضا عطاران، محمد علیزاده و غیره تقلید کرده اسـت.

 

ازدواج امیرعلی نبویان

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

او در ۸ مهر ۱۳۹۵ با بهار نوروزپور ازدواج کرده اسـت. این دو از سالها پیش با یک دیگر در ارتباط دوستانه بوده‌اند کـه در نهایت تصمیم بـه ازدواج گرفته‌اند. بهار نوروزپور یک مهندس کامپیوتر اسـت کـه در شرکت هواپیمایی ماهان کار می کند. او سابقه بازی در سینما و تلویزیون را ندارد.

 

این زوج بدون برگزاری مراسم عروسی با یک دیگر ازدواج کرده‌اند و زندگی عاشقانه‌اي دارند. امیرعلی نبویان در یکی از گفت و گوهایش گفته اسـت کـه ازدواجشان یک ازدواج عشق بوده اسـت. بهار نوروزپور مدت‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرده و دو بار از ان پیروز شده اسـت. امیرعلی نبویان دراین دوران از همسرش حمایت کرده و از او تعریف کرده اسـت. او همچنین در برنامه خندوانه، قصه‌اي از روزی کـه همسرش را از بیمارستان بیرون آورد را بازگو کرده اسـت.

 

امیرعلی نبویان در برنامه اسکار مهران مدیری

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان + عکس های امیرعلی نبویان و همسرش

اسکار یک برنامه در ژانر رئالیتی شو و گیم شو بـه کارگردانی مهران مدیری اسـت کـه هنرمندان معروف در ان بـه عنوان شرکت‌کننده حضور دارند و باید چالش‌هاي‌ مختلفی را انجام دهند. امیرعلی نبویان یکی از شرکت‌کنندگان گروه سوم اسکار اسـت کـه با فرناز رهنما، نیکی مظفری و امیر کاظمی رقابت می کند.

 

امیرعلی نبویان دراین برنامه با استعدادهای خود در نویسندگی، بازیگری و تقلید از مشاهیر بـه مهران مدیری و دیگر شرکت‌کنندگان خنده و تعجب داده اسـت. او همچنین در پاسخ بـه سوالات پیچیده مهران مدیری بدون تردید جواب‌هاي‌ حرفه‌اي داده و نمرات بالایی کسب کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی حسام منظور و همسرش + عکس های حسام منظور


 

در پایان

این فیلم درسال ۱۳۹۸ بـه کارگردانی شهرام شاه حسینی ساخته شده اسـت. این فیلم در ژانر کمدی و اجتماعی اسـت و داستان زندگی چهار دختر را روایت می کند کـه دریک خانه مشترک زندگی میکنند. امیرعلی نبویان دراین فیلم نقش یک مرد بـه نام رضا را بازی می کند کـه با یکی از دختران رابطه دارد. این فیلم با بازیگرانی هم چون حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، باران کوثری، شقایق دهقان و غیره ساخته شده اسـت.

مطالب داغ هفته اخیر