9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

در این پست از سایت فراناز درباره روش های پیشگیری از سرطان مطالب مفیدی را گردآوری کرده ایم. اگرچه ذهن ما تمایل دارد سرطان را با افراد مسن تر ارتباط دهد،اما موارد بیماری مرگبار در افراد زیر سن 50 ساله افزایش می یابد. آنچه بدتر است این است که جوانان تمایل ندارند در مورد آن فکر کنند، آنها تمایل دارند هر نشانه ای را که به سرطان اشاره می کند نادیده بگیرند.

 

یکی از راه های مطمئن برای جلوگیری از بیماری این است که عادت هایتان را تغییر دهید. چه کاری باید انجام دهید یا ندهید تا اطمینان حاصل کنید که بخشی از آمار ترسناک نیستید؟ در اینجا 10 عادت وجود دارد که می تواند به جلوگیری از سرطان در جوانان کمک کند.

 

1. سیگار نکشید

سیگار کشیدن اغلب به عنوان یك کاهش فشار استرس توسط جوانان در مشاغل پر فشار و یا حتی به عنوان چیزی برای سرگرمی با دوستان مطرح می شود. اما همانطور که همه ما می دانیم، سیگار کشیدن یکی از علل سرطان ریه است. آنچه که اکثر مردم نمی دانند سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به سرطان های دیگر در کبد، معده، روده بزرگ، حنجره، مثانه، گلو، پانکراس و موارد دیگر را نیز افزایش دهد.9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

2.  شراب یا آبجو نخورید

شما ممکن است عادت داشتن یک لیوان شراب یا آبجو پس از کار داشته باشید، اما با توجه به مطالعات متعدد، مجموعا بیش از 3 نوشیدنی در هفته می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را 15٪ افزایش دهد. مصرف الکل همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان ها را در دهان، گلو، مری، کبد، روده بزرگ و دیگر موارد خود را درگیر کند.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

3.  آب فراوان بخورید

آب بهترین انتخاب برای یک نوشیدنی است. نوشیدن آب بدن را هیدراته می کند و بدون هیچ گونه عوارض جانبی است.استفاده از دستگاه تصفیه خانگی ایده خوب است ، این به این دلیل است که آب شهری ممکن است حاوی فلوراید باشد، که با کم کاری تیروئید و آسیب های عصبی مرتبط است.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

4. استفاده نکردن زیاد از مایکروویو

در حالی که اعتقاد بر اینکه مایکروویو باعث ایجاد سرطان می شود، تنها یک افسانه است، درست است که اشعه باعث سرطان می شود و مایکروویو ها و تلفن همراه شما، مقدار کمی از اشعه را منتشر می کنند. این ممکن است در کوتاه مدت شما را تحت تاثیر قرار ندهد، اما استفاده بیش از حد از چنین دستگاه هایی در طی مدت زمان طولانی می تواند روی شما تاثیر بگذارد. هرگز برای استفاده مایکروفر از ظروف پلاستیکی یا استفاده نکنید.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

5. گوشت بدون آنتی بیوتیک بخورید

اگر غذاهای گوشتی میخورید، باید مراقب باشید که آن غذا چگونه رشد می کند. مهمترین چیزهایی که باید دنبال کنید این است که از غذاهای گوشتی بدون هورمون ها و آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

6. از مواد ارگانیک استفاده کنید

از مواد ارگانیک استفاده کنید چه در تمیز کردن خانه و چه در محصولات زیبایی. یک مطالعه نشان داد که پرچلور اتیلن، ممکن است باعث بروز لوسمی و همچنین سرطان کلیه و کبد شود.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

7. استفاده کمتر از لوازم الکترونیک

استفاده بیش از حد گوشی همراه ممکن است خطرناک باشد. به همین دلیل بهتر است آنها را هر وقت که ممکن است دور نگه داشته، مانند زمانی که خوابیم. دیگر مواردی که می توانید خطرات استفاده از لوازم الکترونیک را کاهش دهید : هنگام صحبت کردن از بلندگوی تلفن خود استفاده کنید و هرگز تلفن خود را در سینه بند (خانم ها) قرار ندهید .

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

8. تقویت رژیم غذایی

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا بدن خود را تقویت کند. این به معنای خوردن غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات تازه، سبزیجات برگ سبز و ماهیانی است که دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که بدن شما هیچ ویتامین یا مواد معدنی ضروری مانند ید یا ویتامین D را کم نداشته باشد و که می تواند منجر به چندین مشکل مانند پوکی استخوان، دیابت و سرطان شود.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

9. استرس را کم کنید

استرس می تواند به مشکلات متعدد سلامت شما، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان، منجر شود.

خوب است که برخی از عادت ها و فعالیت های استرس زا را برای زمانی از خود دور کنید، با کارهایی مانند ورزش و تنفس عمیق، رفتن به رستوران مورد علاقه خود، صحبت کردن با دوستان، نوشتن در دفتر خاطرات یا حتی سفر به جایی که شما احساس آرامش می کنید.

 9 راه و روش موثر پیشگیری از سرطان

جدیدترین مطالب سایت