روش تهیه اسموتی انبه یکی از اسموتی های پرطرفدار + خواص آن

روش تهیه اسموتی انبه یکی از اسموتی های پرطرفدار + خواص آن

روش تهیه اسموتی انبه یکی از اسموتی های پرطرفدار + خواص آن

 

سلام دوستان عزیز فرانازی. امروز یک نوشیدنی خوشمزه و خنک تابستونی به نام اسموتی انبه را به شما آموزش میدیم. امیدوارم نوش جان کنید و لذت ببرید.

 

یک انبه رو خرد کنید به همراه یک لیوان شیر یک قاشق عسل و کمی‌ یخ خرد شده داخل میکسر‌ بریزید و چند پالس بزنید و نوش جان کنید می شه به جای شیر از بستنی استفاده کرد و دیگه عسل رو هم حذف کرد.

 

در ادامه با ما در فراناز همراه باشید تا با خواص این میوه ی پرفایده آشنا شوید.

 

انبه برای سلامتی آنچنان جذاب و عالی است که شاید حیف باشد این روزهای گرم تابستان را سپری کنیم بدون اینکه روزانه قطعه ای از این میوه خوشمزه و پرخاصیت را نخورده باشیم.

روش تهیه اسموتی انبه یکی از اسموتی های پرطرفدار + خواص آن

 

انبه کلسترول را کاهش می‌دهد

محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

سطح انسولین را تنظیم می‌کند

انبه در تنظیم سطح انسولین خون موثر است. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (۶۰-۴۱) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

خواص انبه از سرطان پیشگیری می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

انبه باعث تقویت بینایی میشود

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبِه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.

 

 انبه به سلامت چشم کمک میکند

یک فنجان انبِه خرد شده ۲۵ درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

انبه باعث قلیایی شدن کل بدن میشود

اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

 انبه باعث پاکسازی پوست میشود

پوست و عصاره انبِه برای پوست قابل استفاده است. انبِه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

انبه باعث افزایش قوای جنسی میشود

انبِه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت‌بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

 انبه گوارش را بهبود می بخشد

پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل انبِه نیز هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبِه همچنین به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

 

مصرف انبه  در دوران بارداری بسیار مفید است

این میوه غنی از آهن و ویتامین A، C و B6 است و همه‌ی این‌ها برای زنان باردار پرفایده هستند.

ویتامین A به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و مانع از بروز مشکلات بینایی در کودکان تازه متولد شده می‌شود.

خواص انبه به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند

انبه به کاهش وزن کمک می‌کند؟ بله، درست شنیدید. برخی از مطالعات نه تنها بر اهمیت میوه‌ی انبه، بلکه روی تاثیر پوست آن در زمینه‌ی کاهش وزن متمرکز شده‌اند. راز چنین تاثیری در فیتوکمیکال‌هایی است که به عنوان چربی‌سوزهای طبیعی عمل می‌کنند و فقط در قسمت خارجی میوه یافت می‌شود.

مطالب داغ هفته اخیر