خواص اعجاب انگیز کلم بروکلی برای افراد دیابتی

خواص اعجاب انگیز کلم بروکلی برای افراد دیابتی

خواص اعجاب انگیز کلم بروکلی برای افراد دیابتی

اگر شما هم مبتلا به دیابت هستین یا اطرافیانتان از دیابت رنج میبرند این مطلب را بخوانید.برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم بسیار مهم است که سبزی های بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید به ویژه هنگامی که از بیماری های مزمن مانند دیابت رنج می برید. سبزی ها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروروی بدن هستند که می توانند علائم این بیماری مزمن را دفع و سطح قند خون شما را به راحتی کنترل کنند. از بین انواع مختلف سبزی ها یک مورد خاص وجود دارد که ثابت شده برای افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند موثرتر است: کلم بروکلی.

 خواص اعجاب انگیز کلم بروکلی برای افراد دیابتی

 

خواص کلم بروکلی برای افراد دیابتی

فردی که از دیابت رنج می برد باید کلم بروکلی مصرف کند همان چیزی است که یک مطالعه منتشر شده در مجله “Science Translational Medicine” نشان می دهد. یافته های این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ و دانشکده پزشکی دانشگاه لوند واقع در سوئد انجام شده است، نشان می دهد عصاره کلم بروکلی می تواند در مدیریت علائم دیابت نوع 2 بسیار موثر باشد این امر به ویژه به دلیل وجود یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام سولفورافان است.

 

برای این مطالعه، محققان در مرحله اول آزمایش عصاره سولفورافان را به موش های مبتلا به دیابت دادند. مشخص شد سولفورافان با کاهش تولید گلوکز در سلول های کبدی گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین گلیک شده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همچنین تولید بیش از حد گلوکز و عدم تحمل گلوکز را با اندازه مشابه متفورمین که یک داروی تجویز شده دیابت است، کاهش می دهد.

 

در مرحله دوم محققان به مدت 12 هفته به 97 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 عصاره کلم بروکلی دادند. آنها بعدا نتایج را با شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که دارونما برایشان تجویز شده بود، مقایسه کردند. در این آزمایش مشاهده شد عصاره سولفورافان می تواند به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کند. این یافته حیاتی تلقی می شود زیرا بر اساس گزارش ها متفورمین باعث مشکلات مربوط به معده می شود و برای افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می برند نیز تجویز نمی شود.

 

ارزش غذایی و فواید خوردن کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از غنی ترین سبزی ها محسوب می شود که دارای فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن، پروتئین و پتاسیم است. یک نصف فنجان کلم بروکلی پخته شده فقط حاوی 27 کالری و 3 گرم کربوهیدرات است که باعث می شود این گزینه برای افرادی که از دیابت و کاهش وزن رنج می برند انتخاب مطلوبی باشد. بهترین قسمت این است که از سبزی های سبز رنگی است که هم به صورت خام و هم به صورت پخته می توان آن را مصرف کرد. جدا از این، کلم بروکلی همچنین منبع خوبی از دو آنتی اکسیدان مهم لوتئین و زآگزانتین است که می تواند به جلوگیری از بیماری های چشمی کمک کند.خواص اعجاب انگیز کلم بروکلی برای افراد دیابتی

 

گیاهانی که دیابتی ها باید مصرف کنند

تمام افرادی که از دیابت رنج می برند باید در مورد نوع غذاهایی که در رژیم غذایی خود دارند بسیار احتیاط کنند و سبزی ها از مواردی هستند که درباره مصرف آنها باید دقت داشته باشند. کالری کم، سرشار بودن از فیبر و مواد مغذی سالم بهترین گزینه غذایی برای بیماران مبتلا به دیابت هستند. درباره مصرف سبزی های نشاسته ای باید احتیاط کنند زیرا می توانند در مدت کوتاهی سطح قند خون را افزایش دهند. برخی از بهترین سبزی های دیگر برای بیماران مبتلا به دیابت عبارتند از:

-گل کلم

-فلفل دلمه

-هویج

-اسفناج

-قارچ

-لوبیا سبز

-بادمجان

جدیدترین مطالب سایت