معرفی شرکت های هرمی کلاهبردار که باید از آن ها دور بمانید

معرفی شرکت های هرمی کلاهبردار که باید از آن ها دور بمانید

معرفی شرکت های هرمی کلاهبردار که باید از آن ها دور بمانید

مجوز داشتن شرکت های هرمی فعال در ایران دلیل بر کلاهبرداری نبودن آن ها نیستند و گول این مجوزهایی که با رانت و ظاهر سازی گرفته می شود را نخورید.

 

به گزارش فراناز خبرگزاری مهر اظهار داشت: سرهنگ دوم علی نیک نفس گفت: بین شرکت های بازاریابی شبکه‌ای و هرمی تفاوت وجود دارد که یکی از این تفاوت ها اجازه فعالیت نداشتن شرکت‌های هرمی است.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر فقط شرکت های بازاریابی شبکه ای که مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند مجاز به فعالیت هستند.

 

به گزارش پلیس فتا، نیک نفس با یاد آوری ممنوعیت فعالیت شرکت های هرمی در کشور تصریح کرد: هیچ دستگاه دولتی اجازه صدور مجوز برای فعالیت شرکت های هرمی را ندارد.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره اعطای مجوز برای فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: این وزارتخانه با همکاری مرکز امور اصناف و بازرگانان فقط به شرکت های بازاریابی شبکه ای با رعایت معیارهای تعیین شده مجوز فعالیت می دهد و به شرکت های هرمی مجوز فعالیت نمی دهد.

 

این مقام انتظامی همچنین اظهار کرد: فهرست شرکت های بازاریابی شبکه ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز اخذ کرده اند و حوزه های فعالیت آنها ، همراه اطلاعات تماس در سایت این وزارت صنعت ، معدن و تجارت وجود دارد و کاربران می توانند فهرست شرکت های بازاریابی شبکه را در نشانی http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/Forms/ActiveCorporateLists.aspx#۱ مشاهده کنند.

 

نیک نفس ، بازاریابی شبکه ای را در اصل بازاریابی چند سطحی برشمرد و افزود: نحوه و کارکرد این شرکت ها با شرکت های هرمی تفاوت دارد. هدف بازاریابی شبکه ای، حذف واسطه ها و رساندن کالا ارزان تر به دست مشتریان است که این، هدف همه شرکت هاست.

 

این مقام انتظامی یادآورشد: بخش عمده فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای در کشور فروش محصولات داخلی است و این شرکت ها در خصوص فروش کالا و محصولات خارجی با محدودیت روبرو هستند.

 

وی بابیان اینکه کاربران و شهروندان در بازاریابی شبکه ای با یک فروشنده محصولات روبرو هستند، ادامه داد: این در حالی است که در شرکت های هرمی شهروندان و کاربران با یک فروشنده کالا روبرو نیستند بلکه با یک کلاهبردار طرفند.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در عین حال اظهار کرد: احتمال وقوع تخلف حتی در شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای نیز وجود دارد؛ ازاین رو کاربران، باید مراقب باشند و درصورتی که احساس کردند از سوی این شرکت ها به فعالیت شرکت های هرمی سوق داده می شوند از ادامه همکاری و فعالیت خودداری کنند.

 

نیک نفس یادآور شد: لینکی در تمام سایت های شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای مجوز، تحت عنوان ثبت نارضایتی وجود دارد که کاربران می توانند نارضایتی خود را از آن طریق به مدیران شرکت اعلام کنند و در صورت حل نشدن مشکل به صورت داخلی و در صورت عدم رضایت از نتیجه حاصله، طرفین می توانند نارضایتی خود را در کمیته بیرونی با استفاده از کد حل اختلاف درونی ۱۴ رقمی که دریافت نموده اند در سایت www.networkmarketing.moc.gov.ir مطرح کنند.

 

نیک نفس با اشاره به نشانی سایت و ایمیل پلیس فتا، آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.معرفی شرکت های هرمی کلاهبردار که باید از آن ها دور بمانید

 

با گسترش اعطاء مجوز به شرکت های بازاریابی شبکه ای و حرکت به سمت نهادینه شدن این صنعت در داخل کشور، شاهد این هستیم که شرکت های هرمی نیز به ترفندهایی خود را شبیه به این شرکت ها درآورده و فعالیت شان را با عنوان بازاریابی شبکه ای قانونی جلوه می دهند و متأسفانه علی رغم اطلاع رسانی های مکرر که به منظور هوشیاری بازاریابان قبل از عضویت در شرکت ها با نام بازاریابی شبکه ای صورت گرفته، می بینیم که عده ای بدون تحقیق در مورد قانونی بودن مجوز شرکت ها اقدام به عضویت و فعالیت در آن ها می نمایند.

 

یکی از شرکت هایی که با نام شرکت بازاریابی شبکه ای عضوگیری و فروش محصول را آغاز نموده است، شرکت تلفیق هنر با آدرس وب سایت www.talfighehonar.com است.

 

این شرکت ادعا کرده است که از شرکت های بازاریابی شبکه ای بوده و شماره مجوزی را نیز برای اثبات ادعای خود ارائه کرده است.

 

وقتی به سایت http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه می کنیم، اسمی از این شرکت به عنوان شرکت دارای مجوز مشاهده نمی شود و در اطلاعیه های مختلف سایت نیز به بازاریابان هشدار داده شده است از عضویت در شرکت هایی که پروانه کسب دریافت نکرده اند، خودداری کنند.

 

از سوی دیگر وقتی نگاهی به طرح درآمدی ارائه شه توسط شرکت می اندازیم، تشویق به عضوگیری پشت پرده فروش محصول و فعالیتی شبیه به شرکت های هرمی را در آن مشاهده می کنیم.

 

این بار هم همانند دفعات قبل به افراد علاقه مند به فعالیت بازاریابی شبکه ای هشدار می دهیم تنها شرکت هایی که اخذ مجوز بازاریابی شبکه ای کرده اند و اسامی آن ها در سایت رسمی اصناف ذکر شده است، اجازه فعالیت بازاریابی شبکه ای را دارا هستند و جز این مابقی شرکت ها با هر عنوانی که ثبت شرکت کرده باشند، اجازه فعالیت به صورت شبکه ای و پرداخت پورسانت به صورت لایه ای را ندارند و صرف ارئه محصول مجوزی جهت فعایت آنان به صورت بازاریابی شبکه ای نیست. مسئولین، کارمندان این شرکت های فاقد مجوز و همچنین بازاریابانی که اقدام به فعالیت در این شرکت ها می کنند، باید منتظر تبعات قضایی و اجتماعی آن بمانند.

مطالب داغ هفته اخیر