عینک هوشمند گوگل در سال ۲۰۱۵ به بازار می آید!

عینک هوشمند گوگل در سال ۲۰۱۵ به بازار می آید!

به گزارش فراناز، گوگل دو سال پیش از عینک هوشمند خود با نام گوگل‌گلس پرده برداشت. طی این دو سال حتی تعداد محدودی از این عینک در اختیار برخی از توسعه دهندگان و حتی کاربران عادی قرار گرفت. حال اعلام شده که مصرف کنندگان می‌توانند، سال آینده این عینک را خریداری کنند.
عینک هوشمند گوگل به پردازنده‌ی OMAP 4430، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی و باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. این عینک دارای اسپیکر داخلی و چند سنسور مختلف است. از جمله سنسورهای بکار رفته در این عینک می‌توان به ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنجش نور، سنسور فاصله سنج اشاره کرد.
این عینک از طریق دستورات صوتی و تاچ‌پد روی دسته‌ کنترل می‌شود. تصویر نیز بر روی لنز شفاف مقابل چشم کاربر تابانده می‌شود. تصویر نمایش داده شده دارای رزولوشن ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل است.
عینک هوشمند گوگل همچنین دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی است و از اتصالات وای-فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. این دوربین قادر است ویدیو با رزولوشن 720p ضبط کند.
گوگل سال گذشته، SDK مربوط به این عینک را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را برای آن تهیه کنند.
صدها مهندس گوگل بر روی پروژه‌ی عینک هوشمند این شرکت کار می‌کنند و سرجی برین، یکی از بنیان‌گذاران گوگل نیز خود مسوول این پروژه‌ی بزرگ است. عینک گوگل مهم‌ترین محصول در حوزه‌ی واقعیت افزوده به شمار می‌رود و به اعتقاد بسیاری یکی از محصولات انقلابی دهه حاضر است.
از آنجایی که «تگزاز اینسترومنت» دیگر از پردازنده‌ی OMAP بکار رفته در گوگل‌گلس پشتیبانی نمی‌کند، ممکن است عینک هوشمند گوگل با پردازنده‌ی دیگر راهی بازار شود.
عینک گوگل قرار رود اواخر امسال راهی بازار شود اما رویترز گزارش کرده که این گجت پوشیدنی اوایل سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار مصرف کننده خواهد شد.

 

گردآوری : فراناز

مطالب داغ هفته اخیر