اخبار و شایعات چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

اخبار و شایعات چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

اخبار و شایعات چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

 

پس از افزایش قابل‌توجه قیمت اتر در سال 2021، این رمز ارز جایگاه خود را در میان سایر ارزهای دیجیتال تثبیت کرد و برای اولین بار، بسیاری از سرمایه‌گذاران به جای خرید بیت کوین به خرید اتریوم روی آوردند. Ethereum تا سال 2023 با ارزش بازار بیش از 200 میلیارد دلار به دومین ارز دیجیتال بزرگ در سراسر جهان تبدیل شد. در حال حاضر این رمز ارز یکی از پرطرفدارترین و ارزشمندترین ارزهای دیجیتال است.

 

همان طور که در “تحلیل تاثیر نوسانات بازار سرمایه بر قیمت اتریوم” اشاره شده است، دانستن اینکه ارزش و قیمت اتریوم چگونه تعیین می‌شود، به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا در هنگام خرید و فروش این ارز دیجیتال شناخته شده، تصمیمات آگاهانه بگیرند. عوامل مختلفی بر قیمت اتر تأثیر می‌گذارند. اخبار و شایعات نیز به نوبه خود در ارزش‌گذاری تمامی ارزهای دیجیتال از جمله Ethereum نقش دارند. در این مطلب به بیان این موضوع و اینکه اخبار و شایعات چه تأثیری بر قیمت اتر دارند، پرداخته‌ایم. برای درک بهتر، مروری سریع بر تعریف، تاریخچه و ویژگی‌های ارز دیجیتال Ethereum ارائه کرده‌ایم.

اخبار و شایعات چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

 

مروری سریع بر تعریف اتریوم

Ethereum (ETH) یک بلاکچین غیرمتمرکز و منبع باز با قابلیت تعریف قرارداد هوشمند است. اتر که با نماد ETH شناخته می‌شود، توکن بومی این شبکه و دومین رمز ارز برتر بازار کریپتو است. شبکه Ethereum توسط Vitalik Buterin و در سال 2013 پیشنهاد شد. ایده ایجاد این شبکه از نارضایتی ویتالیک بوترین از بیتکوین و مشاهده معایب و محدودیت‌های آن به ویژه محدودیت بیتکوین در استفاده از فناوری بلاک چین بود.با وجود نوسانات کلی ارزهای دیجیتال، بسیاری از فعالان این بازار، اتر را یکی از پایدارترین و انعطاف‌پذیرترین سکه‌ها می‌دانند. این شبکه امکان استفاده از فناوری بلاکچین را در یک پلتفرم نرم‌افزاری فراهم کرده است. در همین راستا توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف، همچون قراردادهای هوشمند را ایجاد کنند . بدین ترتیب قراردادها، بدون نیاز به حضور شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. به طور کلی، شبکه Ethereum برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای تمرکززدایی دارد. این برنامه‌ها نه فقط در مبادلات ارزها، بلکه برای بسیاری از سطوح عملیات تجاری نیز در نظر گرفته شده است.

 

توکن بومی ETH

توکن بومی Ethereum به نام اتر جایگاه ملکه را در کنار بیتکوین نگه می‌دارد. امروزه افراد زیادی به خرید اتریوم برای سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. البته این رمز ارز کاربردهای بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. در اصل، اتر ارزی است که با آن می‌توانید اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی که روی شبکه Ethereum اجرا می‌شوند را خریداری کنید. همچنین این ارز ماینرها را تشویق می‌کند تا پروتکل Ethereum را بر‌ رایانه خود اجرا کنند.

 

تاریخچه قیمت اتر به دلار و یورو در 8 سال گذشته
برای کمک به درک پیشرفت مالی تاریخی قیمت اتر، پایین‌ترین قیمت‌های آن در سال‌های گذشته را فهرست کرده‌ایم.

در 2015 یک اتر برابر با 0.42 دلار (0.38 یورو)

در 2016 یک اتر برابر با 0.95 دلار (0.87 یورو)

در 2017 یک اتر برابر با 7.92 دلار (7.21 یورو)

در 2018 یک اتر برابر با 83.90 لار (76.41 یورو)

در 2019 یک اتر برابر با 102.93 دلار (90.55 یورو)

در 2020 یک اتر برابر با 127.29 دلار (104.58 یورو)

در 2021 یک اتر برابر با 730.37 دلار (600.86 یورو)

در 2022 یک اتر برابر با 1377 دلار (1156 یورو)

قیمت اتر در آگوست 2013 برابر با 1825 دلار (1660.25)

 

اخبار و شایعات چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

 

چه چیزی بر قیمت اتر تأثیر می‌گذارد؟

عرضه و تقاضای بازار برای توکن‌های Ethereum عامل اصلی تعیین قیمت اتریوم و شاید تنها چیزی است که قیمت آن را تعیین می‌کند. آنچه در رابطه با تأثیر اخبار و شایعات بر قیمت‌گذاری این رمز ارز مطرح می‌شود، تأثیر آن بر عرضه و تقاضای اتر در بازار است. به طور کلی عوامل زیر بر عرضه و تقاضای اتر تأثیر می‌گذارند.

 

قیمت بیت کوین: بر کل بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. زمانی که بیتکوین صعودی باشد، به احتمال زیاد توکن‌های دیگر از جمله اتر نیز صعودی خواهند بود.

 

حجم بالای تراکنش: میزان کارمزد تراکنش‌ها در بلاک چین Ethereum را افزایش می‌دهد. این هزینه‌ها به ماینرهای اتر پرداخت می‌شود که اغلب در حال فروش و عرضه اتر هستند. برعکس، زمانی که کارمزد تراکنش‌ها بیشتر است، توکن‌های اتر بیشتری درخواست می‌شود؛ زیرا برای پرداخت هزینه تراکنش باید اتر داشته باشید.

 

اشتراک Eth 2.0: ارتقاء شبکه Ethereum است که به شما امکان می‌دهد اتر را برای علاقه به اشتراک بگذارید. شبکه Eth 2.0 هنوز در مرحله بتاست؛ اما در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار از Eth قفل شده که باعث کاهش عرضه این توکن در بازار شده است.

 

توکن‌های ERC-20: کاربرد Ethereum را افزایش می‌دهند. این شبکه به توسعه‌دهندگان امکان کدنویسی قراردادهای هوشمند را جهت ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز می‌دهد. علاوه بر این توکن‌های اتر، همچنان برای تراکنش در این بلاکچین مورد نیاز هستند و این قضیه تقاضا برای خرید اتریوم را بیشتر می‌کند.

 

اخبار و پوشش رسانه‌ای: نقش زیادی در تحریک تقاضا برای ارزهای دیجیتال دارد. البته بیشتر رسانه‌های جریان اصلی، بیتکوین را پوشش می‌دهند که البته این موضوع نیز بر قیمت اتر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 

اخبار و شایعات چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

 

اخبار مرتبط با اتر

به طور منطقی، رویدادهای خبری، مستقیما مرتبط با شبکه Ethereum اغلب می‌توانند بیشترین تأثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت را بر قیمت اتر داشته باشند؛ بنابراین با دانش جدید خود در مورد شبکه Ethereum و مکانیزم آن، امیدواریم اکنون بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی تغییرات بالقوه ممکن است باعث تغییرات در تقاضای بازار برای توکن اتر شود. همچنین به خاطر داشته باشید که این سناریوها و واکنش‌های بالقوه بازار می‌توانند برای دیگر توکن‌های بلاک چین لایه 1 مانند اتر نیز اعمال شوند.

 

چند سناریو که باید مراقب آن‌ها بود که ممکن است صعودی باشد عبارت‌اند از:

 

تغییرات در پروتکل که در آن عرضه آینده ممکن است کاهش یابد (به عنوان مثال، شرایط کاهش تورم، هزینه سوخت).

 

افزایش تراکنش در ثانیه یا کارمزد تراکنش‌های کم‌تر که ممکن است این ایده را تقویت کند که استفاده از شبکه آسان‌تر و ارزان‌تر خواهد بود و به طور بالقوه برنامه‌ها و کاربران بیشتری را به بلاک چین جذب می‌کند.

 

انگیزه‌های بالاتر برای سهام دادن به شبکه (افزایش پاداش برای سهام بزرگ‌تر/طولانی‌تر)؛ این سناریو استدلال می‌کند که اگر کاربران بیشتری جذب توکن‌های خود در شبکه برای دریافت پاداش شوند، باعث کاهش عرضه در گردش می‌شود. از نظر روان‌شناختی، چنین چیزی می‌تواند معامله‌گران را به خرید توکن‌های بیشتری بر اساس ایده کمبود فزاینده سوق دهد.

 

البته برعکس سناریوهای فوق‌الذکر، برخی از سناریوها نیز می‌توانند منجر به کاهش تقاضا برای اتر و روند نزولی شوند که این موضوع نیز بر قیمت اتر تأثیر خواهد گذاشت.

 

کلام آخر

اتریوم دومین رمز ارز شناخته شده جهان و یکی از پرطرفداترین ارزهای کریپتو محسوب می‌شود. عرضه و تقاضای بازار قیمت اتر، توکن بومی این شبکه را تحت تأثیر می‌دهد. اخبار و شایعات به طور مستقیم بر عرضه و تقاضای این ارز و به طور غیر مستقیم بر ارزش‌گذاری قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

مطالب داغ هفته اخیر