15 انشا کوتاه و بلند درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب برای دانش آموزان

15 انشا کوتاه و بلند درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب برای دانش آموزان

15 انشا کوتاه و بلند درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب برای دانش آموزان

بـه مناسبت فرارسیدن دهه ي فجر در فاصله 12 بهمن تا 22 بهمن ماه ما در این مطلب از سایت فراناز برای شـما همراهان عزیز مقاله اي شامل گلچینی از انشاهای کوتاه و بلند با موضوع دهه ي فجر و 22 بهمن برای دانش آموزان پایه سوم تا دوازدهم گردآوری کرده ایم.

 

انشا با موضوع انقلاب و دهه فجر

طبق معمول مدارس برای مناسبت هاي‌ مهم موضوعات انشا می دهند تا دانش آموزان با کمک از ذهن خلاق خود انشا بنویسند و ایده پردازی کنند. ما با انتشار چند نمونه از انشا با موضوع دهه ي فجر خواستیم کمکی بـه نوشتن شـما در مورد این موضوع کنیم و شـما را در نوشتن ان همراهی کنیم. پس تا پایان این مطلب از سایت فراناز با ما همراه باشید.

 

1. مقاله در مورد دهه ی فجر

مقاله در مورد دهه ی فجر

 

«ظلم و تاریکی سرتاسر کشور را فرا گرفته بودو کسی دیگر توانایی زندگی کردن دراین خفقان را نداشت. سختی هایي کـه حکومت طاغوتی بر مردم ایران تحمیل میکرد، حد و حصر نداشت. مردم بار فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی را بر دوش می کشیدند.

 

این فشارها ناشی از بی کفایتی شاه خائن و مزدوران او بود. مردمی کـه بـه ستوه آمده بودند در نهایت بدون توجه بـه گلوله باران نظام شاهنشاهی بـه خیابانها ریخته و فریاد مرگ بر شاه سر دادند. دهه فجر یادآور این پیروزی ها و از خودگذشتگی ها اسـت. در 12 بهمن سال 1357 امام خمینی پس از سال‌ها تبعید وارد کشورمان ایران شد ودر نهایت با رهبری ایشان انقلاب شکومند اسلامی در 22 بهمن بـه پیروزی رسید.

 

اگر امروز در امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم، ان را مدیون امام خمینی و شهدای راه حق هستیم کـه جان خودرا بر کف دست گذاشته و علیه ان نظام طاغوتی قیام کردند. هرساله بـه پاس این فداکاری ها و از جان گذشتگی ها، همایش ها و سمینارهای مختلف در کشور برگزار می شود و ما نیز سرتاسر مدرسه و کلاس هاي‌ خودرا با کاغذهای رنگی و بادکنک و ریسه ها تزئین میکنیم و جشن میگیریم تا یادآور این باشد کـه هر چه امروز داریم، مدیون شهدای راه امام و انقلاب هستیم».

 


مطالب مشابه: شعر زیبا به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی


 

2. انشا در مورد دهه ی فجر

انشا در مورد دهه ی فجر

 

بهمن ماه برای کشور ما بسیار خاطره انگیز اسـت زیرا دراین ماه انقلاب اسلامی بـه رهبری امام خمینی «ره» درسال 1357 بـه پیروزی رسید. پدر و مادرهای ما از ان روزهای غرور آفرین خاطرات بسیاری دارند و ما هر سال 12 بهمن تا 22 بهمن را کـه دهه فجر نامیده می شود، جشن میگیریم.

 

مردم ایران در ان سال ها همه ی با هم متحد شدند و پای خواسته هاي‌ خود ایستادند و شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب کردند تا زمانی کـه شاه را فراری دادند. مردم بـه ستوه آمده از ظلم رژیم شاهنشاهی همه ی با هم بـه جمهوری اسلامی بـه رهبری امام خمینی «ره» رای دادند تا عدالت و آزادی در جامعه برقرار شود.

 

آن ها دیگر شاه و طاغوت را نمی‌خواستند ودر راه استقلال کشور بدون هیچ ترسی جان خودرا فدا می‌کردند. در ان روزهای تاریخی همه ی مردم از بچه ها تا بزرگسالان یک صدا شعار مرگ بر شاه سر دادند تا بالاخره شاه از کشور فرار کرد. امام خمینی دوازدهم بهمن پس از سال ها تبعید بـه ایران بازگشت و انقلاب اسلامی رابا کمک مردم بـه پیروزی رساند.

 

دراین ده روز ما مدرسه را تزئین می‌کنیم و مراسم مختلفی برای شادی بچه ها ترتیب می‌دهیم. اینروزها همه ی ما شاد هستیم و یاد شهدای راه آزادی را گرامی می داریم. در روز 22 بهمن نیز همراه با خانواده در راهپیمایی سراسری شرکت میکنیم تا دشمنان ما بدانند کـه هنوز پای آرمان هاي‌ امام ایستاده ایم.

 

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن یکی از بزرگ ترین اتفاقات دنیا و یک معجزه بود کـه امام خمینی «ره» پس از سال ها مبارزه با رژیم شاهنشاهی ان را بـه ثمر رساند. با رفتن شاه بساط ظلم و ستم در کشور جمع شد و همه ی مردم بـه امید روزهای بهتر شروع بـه ساختن ایران کردند.

 

ما امروز پس از گذشت 45 سال از انقلاب، دهه فجر رابا افتخار جشن می‌گیریم و با آرمان هاي‌ امام جهت پاسداری از ارزش هاي‌ انقلاب بیعت می‌کنیم. ما بچه ها با این‌که در ان دوران نبودیم ولی از ان روزها بسیار شنیده ایم و قدردان زحمات افرادی هستیم کـه از همه ی چیز خود گذشتند تا ما امروز طعم استقلال و آزادی را بچشیم. ما امیدواریم کـه رهرو خوبی برای شهدای انقلاب باشیم و همیشه یاد انها را زنده نگه داریم.

 

3. انشا در مورد دهه ی فجر برای پایه پنجم

انشا در مورد دهه ی فجر برای پایه پنجم

 

مقدمه:

دهه فجر و ۲۲ بهمن هر سال برای ما یاد آور روز‌هاي‌ سال ۱۳۵۷ اسـت. در ان سال‌ها مردم همگی با هم متحد شدند و انقلاب اسلامی ایران را بـه پیروزی رساندند.

 

بدنه:

در انقلاب اسلامی مردان و زنان و کودکان همه ی درکنار هم ایستادند و روی خواسته خود پا فشاری کردند، در خیابان‌ها گلوله بود کـه بـه طرف مردم شلیک می ‌شد، اما مردم از گلوله نمی‌ترسیدند و خودشان را برای هر اتفاقی آماده کرده بودند.

 

نه بستن فرودگاه‌ها از باز گشت امام خمینی «رحمه الله» جلوگیری کرد و نه کشتار، از بـه خیابان آمدن مردم، همین مقاومت مردم بود کـه حکومت پهلوی را بـه زانو در آورد و باعث سقوط ان شد. در همین روز‌ها بود کـه مردم ایران با رهبری امام خمینی «رحمه الله» بـه تبعیت از امام مظلومان سید الشهدا برای بر پایی عدالت جنگیدند و بـه پیروزی رسیدند.

 

مردم ایران در روز ۲۲ بهمن هرساله بـه پاس خون‌هایي کـه درسال ۵۷ و پس از ان در جنگ تحمیلی ۸ ساله ریخته شد بـه خیابان‌ها و میادین شهر می آیند و از انقلاب خود دفاع میکنند.

 

ان‌ها دراین روز بـه تجدید عهد و پیمان خود با شهدا می پردازند و بـه گوش تمام جهانیان میرسانند کـه پیرو رهبرشان هستند. در واقع این روز‌ها فرصتی اسـت برای قدردانی از شهدا، شهدایی کـه رفتند تا ما فرصت زندگی داشته باشیم، شهدایی کـه جاودانه هستند و بیش‌تر از همیشه در بین ما حضور دارند.

 

نتیجه:

باید قدر این انقلاب را بدانیم و برای ساختن کشور دست در دست هم دهیم، زیرا چشم دشمن بازهم خیره بـه ایران اسلامی اسـت، ان‌ها دشمنی دیرینه‌اي با این انقلاب دارند و دنبال فرصتی هستند تا این انقلاب را از بین ببرند.

 

4. انشا در مورد 12 بهمن دهه ی فجر

انشا در مورد 12 بهمن دهه ی فجر 

«دهه فجر برای تمام دانش آموزان نام آشنایی اسـت. همه ی ساله دراین دهه سرتاسر مدرسه با بادکنک و کاغذ رنگی و ریسه هاي‌ رنگارنگ تزئین می شود. ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه را دهه فجر می‌نامند. هنگامی کـه شاه خائن در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۷ کشور را ترک کرد، در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ روح الله خمینی پس از سال‌ها تبعید بـه کشور بازگشت. همه ی شعار می دادند کـه شاه رفت و امام آمد.

 

در طول این ۱۰ روز همه ی مردم، زن و مرد و پیر و جوان بـه خیابانها ریخته و علیه شاه خائن شعار سر دادند تا این‌که انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن بـه پیروزی شکوهمند دست یافت. مردم نیز بـه دستور امام، حکومت نظامی شاه را از بین بردند. دهه فجر نشان گر فداکاری ها، از خودگذشتگی ها و شجاعت مردمی اسـت کـه علیه نظام دیکتاتوری شاه قیام کردند».

 

5. انشا در مورد 12 بهمن دهه ی فجر برای دانش آموزان

انشا در مورد 12 بهمن دهه ی فجر برای دانش آموزان

 

مقدمه:

دهه فجر با همه ی ي روزها متفاوت اسـت و من میخواهم برای این ایام زیبا کـه از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن می‌باشد انشا بنویسم:

 

دهه فجر با ورود امام خمینی بـه ایران در ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد. وقتی شاه خائن در روز ۲۶ دی ۱۳۵۷ از ایران فرار میکند و امام خمینی در روز ۱۲ بهمن ماه بـه ایران وارد میشوند روزنامه ها با خطی بزرگ دراین دو روز نوشته بودند «شاه رفت ؛ امام آمد» .

 

مردم ایران در طول این ۱۰روزبه خیابان ریختند و علیه شاه و نوکران او شعار می دادند تا این‌که انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ماه پیروز می شود. مردم در شب۲۲ بهمن ماه بـه دستور امام حکومت نظامی شاه را از بین بردند. هر سال در چنین روز هایي جشن پیروزی انقلاب در سراسر ایران بر گزار می شود و ما نیز وظیفه داریم در مدرسه ي خود جشن کوچکی برگزار کنیم.

 

6. انشا در مورد انقلاب اسلامی

انشا در مورد انقلاب اسلامی

 

موضوع انشا 22 بهمن و دهه ي فجر بود بـه خانه رفتم از مادرم پرسیدم 22 بهمن چه اتفاقی افتاده اسـت و چرا ما ان را جشن میگیریم؟ مادر کمی فکر کرد و بعد گفت هیچکس بهتر از پدر بزرگ نمی‌تواند این روز را برای تو توضیح دهد امشب بـه خانه پدر بزرگ میرویم تا او از این روز برای ما بگوید. شب بـه خانه ي پدر بزرگ رفتیم و موضوع رابا او در بین گذاشتیم. پدر بزرگ لبخندی زد و شروع کرد بـه توضیح دادن.

 

دهه فجر روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اسـت. مردم کـه از ظلم و ستم زمان خود خسته شده بودند و دنبال عدالت بودند از روز 12 تا 22 بهمن با رهبری حضرت آیت الله خمینی «ره» بـه خیابانها آمدند و بر علیه حکومت طاغوتی محمد رضا شاه شعار دادند. محمد رضا شاه اول خواست کـه جلوی مردم را بگیرد و خیلی از مردم را بـه شهادت رساند اما مردم تسلیم نشدند و بـه خانه هاي‌ شان نرفتند.

 

ان ها برای شهادت آماده بودند و میخواستند با خون خود عدالت را بر قرار کنند. محمد رضا شاه از قدرت مردم ترسیده بودو می‌دانست کـه ظلم و ستم پایدار نیست و بـه زودی مردم پیروز خواهند شد از ایران فرار کرد و نظارت کشور را بـه دست شاپور بختیار داد.

 

بختیار مامور شده بود فرودگاه ها را ببندد تا از ورود امام خمینی «ره» بـه ایران جلوگیری کند و مردم و انقلاب را شکست دهد. اما بالاخره با پا فشاری مردم فرودگاه ها باز شد و ان حضرت وارد ایران شد. پس از ورود حضرت آیت الله خمینی «ره» بـه ایران، مردم درکنار رهبر آگاه شان بـه مبارزه ادامه دادند و عاقبت در روز 22 بهمن، انقلاب اسلامی بـه پیروزی رسید و مردم بـه خواسته ي چندین ساله خود رسیدند.

 

بعد از پیروزی انقلاب مردم بـه جمهوری اسلامی ایران رای دادند و حکومت جمهوری اسلامی را برای کشور خود انتخاب کردند.

 

7. انشا در مورد انقلاب اسلامی برای تمام مقاطع تحصیلی

انشا در مورد انقلاب اسلامی برای تمام مقاطع تحصیلی

 

بازهم دهه فجر رسید. روزهای پیروزی انقلاب اسلامی کـه برای پدر و مادرهای ما پر از خاطره اسـت. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه اي تعیین کننده و بی مانند بـه شمار میرود.

 

12 تا 22 بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت بـه پاخاسته ایران اسـت. دراین ایام اتفاقات مهمی افتاد از جمله بازگشت افتخارآمیز امام خمینی بـه ایران اسلامی، اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان بـه انقلاب، بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه بـه فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی هم چون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی.

 

هرساله در طول ایام دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام بـه برگزاری سمینارها و همایش‌ها می شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً بـه پخش نماهنگ‌ ها و تصاویر مربوط بـه روزهای مبارزات و تظاهرات می پردازد. همچنین جشنواره فجر کـه بزرگ ترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران اسـت طبق معمولً در طول دهه فجر برگزار می شود.

 

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌هاي‌ درس رابا نوارهای رنگی، پرچم و عکس هاي‌ زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین میکنند. در روز دوازده بهمن زنگ مدارس بـه مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی بـه ایران، درحدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می شود.

 

دراین روز بزرگ ترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، درحدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در بین تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. امام خمینی در بین استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه 17 کـه مدفن شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خودرا ایراد نمود.

 

در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز کـه بـه عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده اسـت، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهر های مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.

 

8. انشای کودکانه در مورد دهه ی فجر

انشای کودکانه در مورد دهه ی فجر

 

مقدمه:

زمانی کـه در قیام پانزدهم خرداد از امام پرسیدند کـه سربازانت کجا هستند در جواب گفتند: در گهواره هستند ودر زمان مقرر می‌رسند. حکومت 2500 ساله طاغوت در هم شکسته شد و ابراهیم زمان بت ظلم و ستم را در هم شکست و طومار وطن فروشان و خائنان در هم پیچیده شد.

 

بدنه:

شاه کـه میدید نمی‌تواند امام و یارانش را بـه صورت مستقیم از میان بردارد، نقشه تبعید امام را عملی کرد و ایشان را بـه ترکیه و سپس بـه فرانسه تبعید کرد. یاران و دوست داران امام در داخل کشور بیکار ننشستند و با توزیع برگه هایي حاوی سخنرانی امام، مردم را برای سال و ماه و روز موعود آماده میکردند.

 

مردم از ظلم و ستم و بیداد شاه خسته شده بودند و دوست داشتند نوای جذاب قران در مناره ها پخش شود و مردم روحی تازه از دین اسلام بیابند. مردم از بی دینی و وابستگی بـه امریکا و استعمار خسته شده بودند و دلشان برای دیدار با امام میتپید.

 

کم کم زمزمه هاي‌ فرار شاه در 26 دیماه حال مردم را خوش میکرد و می‌دانستند مردی بزرگ از تبار باران خواهد رسید. ایران در بهمن ماه غرق شادی و شعف شد و همه ی کشور برای استقبال بزرگ تاریخی اماده شد. ایران در پوست خود نمی گنجید و برای آمدن روح خدا آراسته و مزین شده بود.

 

مردم از کوچک و بزرگ برای واقعه بزرگ قرن اماده بودند. روز 12 بهمن سال 57 بود کـه هواپیمای حامل امام خمینی وارد آسمان پر از ستاره ایران شد. بختیار وطن فروش کـه مردم را بـه بستن فرودگاه تهدید کرده بود، مانند موش بـه دنبال سوراخ گشت و امام در بین استقبال بی نظیر مردم منتظر و عاشق بـه وطن باز گشت.

 

سال هاي‌ غربت و دوری از وطن بـه اتمام رسید و مرغ اسیر آزاد شد. پس از ده روز ودر روز 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران بـه پیروزی رسید و فصل جدیدی از تاریخ پرفروغ کشورمان آغاز شد.

 

نتیجه گیری:

انقلاب ما انقلاب پابرهنگان و مستضعفان جهان اسـت و وعده خداوند هم روزی محقق خواهد شد و حکومت تمام جهان بـه دست مستضعفان خواهد افتاد، پس ترس و تعلل بـه خود راه ندهیم و از مشکللاتی کـه استعمارگران برای ما ساخته اند نهراسیم تا بتوانیم بـه هدف اصلی خود برسیم.

 

9. انشای در مورد توصیف دهه ی فجر برای پایه هفتم

انشای در مورد توصیف دهه ی فجر برای پایه هفتم

«دهه فجر از 12 تا 22 بهمن اسـت کـه هرساله در کشور عزیزمان ایران جشن گرفته می شود. این دهه یادآور همبستگی و اتحاد مردم علیه حکومت دیکتاتوری شاه اسـت. دراین دهه مردان و زنان درکنار هم ایستاده و بر خواسته خود پافشاری کردند. به رغم این‌که مردم را در خیابان بـه گلوله می بستند، اما زنان و مردان فداکار از خودگذشتگی کرده و برای نجات کشور از دست پادشاه خائن و مزدوران تمام تلاش خودرا کردند.

 

نه بسته شدن فرودگاه ها توانست از بازگشت امام خمینی جلوگیری کند و نه بـه گلوله بستن مردم باعث شد تا آن ها بـه خیابانها نیایند. در نهایت در 12 بهمن و پس از 15 سال تبعید، روح الله خمینی وارد کشورمان ایران شد و نوید پیروزی و انقلاب شکوهمند را بـه مردم داد. همه ی درکنار هم ایستادگی کردند تا این انقلاب در تاریخ 22 بهمن سال 57 بـه پیروزی عظیم دست یافت. هرساله بـه یاد این انقلاب و از جان گذشتگی مردم، دراین دهه همایش ها و سمینارهای مختلف برگزار می شود تا یادآور این انقلاب بزرگ و عظیم باشد».

 


مطالب مشابه: کارت پستال های زیبای دهه فجر


 

10. انشای در مورد انقلاب 57 برای پایه هفتم

انشای در مورد انقلاب 57 برای پایه هفتم

 

دهه فجر انقلاب اسلامی،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران
و بخشی از تاریخ ماست کـه گذشته را از آینده جدا ساخته اسـت. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت، دهه فجر انقلاب آئینه اي اسـت کـه خورشید اسلام در او درخشید.

 

در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ رژیم مزدور شاه برای جلوگیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران، ارتش فرودگاه مهرآباد را بـه اشغال درآورد ودر ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاههای کشور را بست. اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی بازگشایی شد ودر پی اعتصابات و تظاهرات و راه‌پیمایی مردم کـه خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.

 

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راه‌پیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد.

 

در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابانها را صادر نمودند. ‌ در تهران و شهرستان ها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیریهای بسیار شدید رخ داد.

 

روز سرنوشت فرا رسید ودر ۲۲ بهمن ۱۳۵۷؛ نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه هاي‌ فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد. در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده اسـت و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ظلم و ستم متلاشی گردید.

 

مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران بـه رهبری امام خمینی «ره» بـه ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.

 

11. انشای کودکانه در مورد انقلاب 57

انشای کودکانه در مورد انقلاب 57

 

دهه فجر انقلاب اسلامی بـه روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می شود کـه طی ان سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید ۱۵ ساله در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بـه ایران وارد ودر نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در ۲۲ بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران بـه پیروزی رسید. با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد کـه مهمترین انها عبارت اسـت از:

  • شکوفایی معنوی و گرایش مردم بـه سمت ارزش هاي‌ اسلامی
  • احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه
  • گسترش آزادی هاي‌ مشروع کـه خود موجب حضور بیشتر مردم در صحنه هاي‌ مختلف اجتماعی شده اسـت
  • فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه هاي‌ علمی و اجتماعی و وحدت این دو جناح مهم و سرنوشت ساز
  • حضور فعال زنان در انقلاب و بالا رفتن منزلت زن در ایفای نقش سیاسی
  • طرح مسأله استکبار ستیزی در سطح بین المللی و احیای فریضه جهاد و بیداری ملت هاي‌ مظلوم در مقابل مستکبران و سلطه طلبان
  • مطرح شدن اسلام در صحنه هاي‌ بین المللی بـه عنوان قدرتی قابل توجه

 

در روز ۲۲ بهمن ۵۷ سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله استبداد و پایان شب سیاه ستم تحقق یافت و نغمه دل انگیزدر بهار آزادی، جای شهدا خالی همه ی جا طنین انداز شد.

 

در بهمن ماه ۵۷؛ جهان شاهد تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ بود. قیام ملتی مصمم و یکپارچه با قلب هایي سرشار از عشق و ایمان. در بهمن ماه، رهبر بزرگ و نستوهی، پس از سال‌ها دوری از وطن، قدم بر خاک گلگون میهن گذاشت کـه آزادی و استقلال را نصیب امتی خداخواه کرد و بدین سان بهمن ۵۷ طلوع دوباره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را نوید داد.

 

12. انشای کوتاه در مورد انقلاب 57

انشای کوتاه در مورد انقلاب 57

 

«بازهم دهه فجر از راه رسید. روزهای 12 تا 22 بهمن ماه دهه فجر گفته می شود کـه برای پدران و مادران ما پر از خاطرات اسـت. دراین دهه اسلام تولدی دوباره یافت و نقطه عطفی در تایخ شکوهمند کشورمان محسوب می شود. در 12 بهمن، روح الله خمینی پس از 15 سال تبعید بـه کشور عزیزمان ایران بازگشت و ملت ایران علیه نظام ستم گر شاهنشاهی قیام کرد و نهایت انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن 1357 بـه پیروزی رسید.

 

همه ی ساله بـه پاس این دهه و بزرگداشت ان؛ ما سرتاسر کلاس ها و مدارس خودرا تزئین می‌کنیم و جشن می‌گیریم. دراین دهه همچنین سمینارها و همایش هاي‌ مختلفی بـه پاس این رویداد بزرگ برگزار می شود. صدا و سیما نیز نماهنگ ها و تصاویر مربوط بـه روزهای مبارزه و تظاهرات را پخش می‌کند».

 

13. انشا کوتاه در مورد دهه ی فجر برای پایه یازدهم

انشا کوتاه در مورد دهی فجر برای پایه یازدهم

 

مقدمه:

با خواندن تاریخ و شنیدن خاطرات بزرگ ترها می‌توان با حال و هوای بهمن ۵۷ آشنا شد.

 

بدنه:

وقتی بزرگتر‌ها در مورد سال‌هاي‌ انقلاب صحبت میکنند، حس و حال عجیبی دارند، از بیان شور و حرارت جوانان، همبستگی مردم، اتحاد نیروی‌هاي‌ نظامی و ارتش، شهادت و شکنجه‌هاي‌ رهبران انقلاب و حتی وضعیت زندگی عادی مردم در کوچه و خیابان خاطرات زیادی دارند کـه وقتی برای ما تعریف میکنند حس می‌کنی ان‌ها دریک جهان افسانه‌اي عجیب‌وغریب زندگی کرده اند. تجربیاتشان گرچه جالب و شگفت آور اسـت، اما برای ما ملموس نیست.

 

نمی‌توانیم درک کنیم کـه چطور همه ی آدم‌ها با هر عقیده و مرامی درکنار هم بودند. بـه هم کمک میکردند، بـه هم پناه میدادند و یک صدا در برابر ظلم و استبداد شاهنشاهی ایستاده بودند. از این‌که بدون ترس از مرگ و شکنجه هرروز بـه خیابان‌ها می‌آمده اند و با تنها سلاحی کـه داشته اند یعنی جان شان خواستار اصلاح و تغییر زندگی شان بوده اند. من فکر می‌کنم تنها چیزی کـه می تواند همه ی آدم‌هاي‌ یک کشور را درکنار هم این اینطور متحد کند سلاح ایمان اسـت.

 

امروز گاهی باشنیدن خاطرات بزرگتر ها، پدر، مادر و حتی پدربزرگ و مادربزرگ آرزو می کنم کاش در ان روزگار زیسته بودم و طعم تلاش همگانی در جهت یک هدف والا را بـه جای زندگی در دنیایی کـه همه ی بـه فکر منافع خود هستند را تجربه می کردم. جنگیدن برای کشور، دین، عقیده و آزادی می تواند بـه زندگی رنگی خدایی بدهد … چیزی کـه این روز‌ها جای خودرا بـه جنگیندن برای منفعت، رفاه شخصی، مال اندوزی و پایمال کردن حقوق دیگران داده اسـت.

 

راستش با این‌که بزرگتر‌ها همیشه بـه ما می گویند کـه باید خدا را شکر کنیم کـه در رفاه و آسایش زندگی میکنیم و این‌که دیگر خبری از شلیک تیر و تفنگ و شکنجه نیست، اما من بدون این‌که هیچ درک دقیقی از دهه فجر سال ۵۷ داشته باشم، آرزو می‌کنم یکی از جوانان و نوجوانانی بودم کـه تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ در صف‌هاي‌ بـه هم پیوسته برای آزادی حقیقی میجنگیدم. یا در ۱۲ بهمن ۵۷ از شوق برگشتن رهبر انقلاب اشک میریختم…

 

نتیجه گیری:

شاید ایرانی کـه امروز در ان زندگی میکنیم، دنیای ایده آلی نباشد کـه جوانان سال ۵۷ برای ان جان داده اند. اما من ایمان دارم ما در دامنه مسیری سخت و پر پیچ و خم هستیم کـه گذشتگانمان با نثار خون خود آغاز کرده اند و شادی فرزندان ما بر فراز قله‌هاي‌ ان پرچم افتخار و آزادی و ایمان را بـه اهتزاز در آورند. إن شاءالله.

 

14. انشا ادبی در مورد دهه ی فجر

انشا ادبی در مورد دهه ی فجر

 

22بهمن ماده روز پیروزی مردم ایران و یکی از روزهای فراموش نشدنی برای همه ی ما اسـت. انقلاب ایران پس از سال ها تلاش و شهید شدن تعداد زیادی از مردم آگاه و فهمیده بـه رهبری امام خمینی درسال 1357 بـه پیروزی رسید. این انقلاب برگرفته از عاشورای حسینی بودو با پیروزی خون بر شمشیر بـه ثمر رسید.

 

در ان سال ها کشور ما تحت سلطه کشور های مختلف خصوصا آمریکا بودو هیچ استقلالی نداشت. تمام منابع کشور توسط این کشورها بـه تاراج می رفت و مردم ایران هرروز فقیرتر می‌شدند. علاوه بر این اندیشه هاي‌ غربی بـه کشور القاء می شد و ما هرروز از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دورتر می شدیم. شاه تحت سلطه کشور های اروپایی تلاش می‌کرد فرهنگ اروپایی را در ایران گسترش دهد و مردم از این وضعیت رضایت نداشتند.

 

مردم بـه ستوه آمده از این همه ی ظلم و تهاجم فرهنگی بالاخره بـه رهبری امام خمینی انقلاب کردند و شاه را از مملکت بیرون انداختند. مبارزه برای انقلاب حدود 15 سال طول کشید و با اتحاد همه ی مردم سرانجام در روز 22 بهمن بـه پیروزی رسید.

 

ایران امروز ما نتیجه و ثمره پایداری مردمی اسـت کـه با عقاید مختلف از هر قشری درکنار هم ایستاند و با نثار خون خود پرچم آزادی را بـه اهتزار درآوردند. بـه همین دلیل ما هرساله دهه فجر را از 12 تا 22 بهمن جشن می‌گیریم و با امام و شهدا برای ماندن در راه آن ها تجدید بیعت می‌کنیم. دهه فجر در تمام مدارس و ادرات جشن و شادی بـه پا می شود و ضمن گرامیداشت ان روزهای تاریخی بـه ما یادآوری میکند کـه باید راه شهدا و امام را برای حفظ انقلاب اسلامی ادامه دهیم.

 

همچنین نباید در هیچ شرایطی اجازه بدهیم دشمنان ایران و اسلام بـه انقلاب و وحدت ملی ما خدشه اي وارد کنند. دراین روز بزرگ همه ی با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن بـه دنیا نشان می‌دهیم کـه در هر شرایطی پای انقلاب خود می ایستیم و از آرمان هاي‌ اسلامی خود دفاع میکنیم.

 

15. انشا به یاد ماندنی در مورد دهه ی فجر

انشا به یاد ماندنی در مورد دهه ی فجر

 

دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ؛ روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اسـت؛ انقلابی کـه رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، ان را رهبری کرد و بـه فرجام رساند و برای حفظ ان؛ با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی کـه مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود،

 

کـه در ان عده اي قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند. دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ وقتی کـه امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست. وقتی کـه امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام هاي‌ پرصلابت او شدند.

 

وقتی کـه امام آمد، آزادی بـه خانه ها برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بی شک معجزه اي الهی بود کـه بـه دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله ؛ بـه انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را بـه خود خیره ساخت.

 


مطالب مشابه: پیام تبریک 22بهمن و دهه فجر + عکس پروفایل


 

در پایان

امیدواریم از این مطلب سایت فراناز کـه گلچینی از موضوع انشا در مورد 22 بهمن و دهه ي فجر اسـت لذت برده باشید.

مطالب داغ هفته اخیر