بیوگرافی و عکس های بازیگران سریال یک مشت پر عقاب + خلاصه داستان

بیوگرافی و عکس های بازیگران سریال یک مشت پر عقاب + خلاصه داستان

بیوگرافی و عکس های بازیگران سریال یک مشت پر عقاب + خلاصه داستان

در این مطلب بیوگرافی و عکس های بازیگران سریال یک مشت پر عقاب به همراه داستان فیلم و همچنین زمان پخش مجدد از شبکه آی فیلم را گردآوری کرده ایم.

 

سریال یک مشت پر عقاب قصه یک خانواده را در سال های پایانی حکومت پهلوی روایت میکند ؛ امیرحسین دانشور ؛ پسر این خانواده با بازی حامد بهداد ؛ بـه عنوان افسر وظیفه در پادگان عجب شیر آذربایجان شرقی خدمت میکند. وقوع حادثه ای برای خواهرش مهشید او را بـه تهران می کشاند و مدتی بعد او بـه پادگان محل خدمت بازمی گردد و برخلاف تمایل خود بـه عنوان افسر حکومت نظامی منصوب میشود. در همین زمان بـه او خبر می‌دهند که سرنخهای تازه ای از حادثه ای که برای خواهرش رخ داده ؛ کشف شده و او باید بـه تهران بیاید. از این مقطع ؛ داستان با وقایع انقلاب گره می‌خورد و رویدادهایی چون جنبش تبریز ؛ جمعه خونین ۱۷ شهریور ؛ اعتصاب کارکنان شرکت نفت و… درکنار قصه اصلی روایت می‌شود.

 

توضیحاتی درباره ی مجموعه ی سریال یک مشت پر عقاب

خلاصه داستان سریال یک مشت پر عقاب

سریال “یک مشت پر عقاب” روایتگر ماجراهای “امیر حسین دانشور” فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت که در حال گذراندن خدمت وظیفه اسـت، در پی درگذشت خواهر دوقلویش بـه تهران فرا خوانده میشود.در او مهندس دانشور از مهندسان قدیمی شرکت ملی نفت که در اثر حادثه خودکشی دخترش سکته کرده و بستری شده اسـت. امیرحسین پس از اتمام مراسم درست در شبی بـه تبریز برمی گردد که همان روز مردم تبریز طی اقدامی اعتراضی دفتر حزب رستاخیز را بـه اتش کشیده اند.

 

زمان پخش سریال یک مشت پر عقاب از شبکه آی فیلم

باید بگوییم که این سریال از روز دوشنبه 9 بهمن 1402 هر روز ساعت 18 از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد.

 


مطلب مرتبط: بیوگرافی و عکس های همه بازیگران سریال پس از باران شبکه آی فیلم


 

سریال یک مشت پر عقاب چند قسمت است؟

این سریال که تولید سال 1386 اسـت در ۱۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید شد و فیلم‌نامه آن را فرهاد توحیدی نوشت. ضمن ان که بهروز خوش رزم، تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. این مجموعه نخستین بار از شبکه 3 پخش شد.

 

سریال یک مشت پر عقاب چند قسمت است؟

اسامی بازیگران سریال یک مشت پر عقاب

رضا کیانیان

حامد بهداد

خزر معصومی

پرویز پورحسینی

احمد آقالو

آهو خردمند

فریبا کامران

بهرام ابراهیمی

نیره فراهانی

علی انصاری «بازیگر»

سید مهرداد ضیایی

محمود بنفشه خواه

مهدی تقی‌نیا

کاظم هژیرآزاد

محمدرضا جوزی

ابوالفضل شاه کرم

ساره بیات

حنانه شهشهانی

اشکان خطیبی

حمیدرضا میلاد

هومن کیایی

علیرضا خمسه

هرمز هدایت

مهدی میامی

بیوک میرزایی

محمود مقامی

مهران رجبی

مسعود سخایی

مرتضی کاظمی

سیامک اشعریون

محمدرضا غفاری

حسین فلاح

و…

 

بیوگرافی کارگردان سریال یک مشت پر عقاب آقای اصغر هاشمی

بیوگرافی کارگردان سریال یک مشت پر عقاب آقای اصغر هاشمی

اصغر هاشمی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوین‌گر اسـت.وی کار هنری و حرفه ای رابا دستیاری کارگردانی ساموئل خاچیکیان شروع کرد و چندین سال بـه عنوان دستیار کارگردان با کارگردانان متفاوتی هم چون محمد متوسلانی و محمدعلی نجفی بـه همکاری پرداخت. هاشمی درسال 1364 نخستین فیلم سینمایی خودرا با نام «روزهای انتظار» ساخت.مجردها، نگین و سریال یک مشت پر عقاب از شناخته شده ترین آثار هاشمی هستند.

 

بیوگرافی کوتاه از بازیگران اصلی سریال یک مشت پر عقاب

 

بیوگرافی رضا کیانیان

رضا کیانیان درسال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران زاده شد. بـه گفته خودش، پدرش مشهور بـه حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود. رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر اسـت.

 

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران زاده ش

او در ۱ سالگی بـه همراه خانواده بـه مشهد نقل مکان کرد. در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد بـه تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. نخستین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که درسال ۱۳۴۵ او را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها بـه قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد.

 

رضا بـه مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی درسال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری اسـت.رضا کیانیان با هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری ازدواج کرده اسـت و یک فرزند پسر بـه نام علی ماحصل این ازدواج می‌باشد.

 

بیوگرافی حامد بهداد

حامد بهداد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در شهر مشهد بـه دنیا آمد. او فرزند اول خانواده اسـت و یک برادر کوچک‌تر از خودش بـه نام حسام دارد. حامد بهداد دوران کودکی خودرا در تهران گذرانده و بزرگ شدهٔ خیابان جیحون در تهران اسـت، پس از آغاز جنگ بـه همراه خانواده بـه نیشابور مهاجرت کردند و او تحصیلات مقطع راهنمایی را در آنجا گذراند و پس از ان دوران دبیرستان را بـه همراه خانواده در مشهد سپری کرد.

 

بیوگرافی حامد بهداد

وی بعد از قبولی در دانشگاه برای ادامه تحصیل و زندگی بـه تهران رفت. وی دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران اسـت.ورزش مورد علاقه حامد بهداد بوکس اسـت و او بـه گفته مربیان تیم ملی بوکس دراین رشته ورزشی بسیار با استعداد اسـت، بهداد در دوران نوجوانی ورزش بوکس را بـه‌صورت حرفه‌ای انجام داده و یکی دو بار هم در مقطع نوجوانان در استان خراسان مقام آورده‌اسـت.

 

دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر

حامد بهداد سال ها درکنار رامبد جوان بـه ساخت تیزر و برنامه هاي‌ تبلیغاتی مشغول بودو بـه دلیل علاقه زیاد بـه بازیگری همیشه آماده حضور دراین عرصه بود اما بـه دلایل گوناگون موفق نمی شد.در فیلم «آخر بازی» رامبد جوان نقش خودرا بـه حامد بهداد پیشنهاد داد و از پرویز پرستویی خواست تا در فرصتی کوتاه، او را آماده بازی دراین فیلم کند.

 

بازی در فیلم “آخر بازی” ساخته همایون اسعدیان، سرنوشت حامد بهداد را تغییر داد و برای نقش آفرینی در همین فیلم، کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد شد.

 


مطلب مرتبط: بیوگرافی و عکس های ژینا کلانتری دوست دختر سابق شادمهر عقیلی


 

بیوگرافی خزر معصومی

بیوگرافی خزر معصومی

خزر معصومی بازیگر سینما و تلویزیون ایران اسـت، نخستین تجربه هنری او بازی در نقش ارغوان در فیلم بـه رنگ ارغوان بـه کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا اسـت. او تا کنون در دو فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی بـه ایفای نقش پرداخته‌اسـت.

 

خزر معصومی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است

و آخرین حضورش بـه عنوان بازیگر، در مجموعه تلویزیونی یک مشت پر عقاب درسال ۱۳۸۶ بوده‌اسـت و تا کنون در هیچ پروژهٔ سینمایی یا تلویزیونی دیگری شرکت نکرده‌اسـت. وی پس از مدتها در شهریور ۹۹ در تئاتر در انتظار گودو بـه کارگردانی امیررضا کوهستانی حضور پیدا کرد.

 

بیوگرافی پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی منجیلی «۲۰ شهریور ۱۳۲۰[الف] – ۷ آذر ۱۳۹۹» هنرپیشه اهل ایران بود. وی درسال ۱۳۴۸ وارد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و از رشته بازیگری درسال ۱۳۵۴ دانش‌آموخته شد. او در کارهای کارگردانان نامداری چون پیتر بروک، بهرام بیضایی، علی حاتمی، حمید سمندریان، آربی اوانسیان، مسعود کیمیایی، داوود میرباقری، فریدون جیرانی، و امرالله احمدجو بازی کرده‌اسـت.

 

بیوگرافی پرویز پورحسینی

در ۲۴ آبان ۱۳۹۹ اعلام شد که پرویز پورحسینی مبتلا بـه ویروس کرونا شده ودر بخش مراقبت‌هاي‌ ویژه بیمارستان بستری گردیده‌اسـت .وی پس از چند روز مبارزه با بیماری، در ۷ آذر ۱۳۹۹ در بیمارستان فیروزگر تهران، در سن ۷۹ سالگی درگذشت. پیکر پرویز پورحسینی، ۹ آذر ۱۳۹۹ در طبقهٔ بالایی آرامگاهِ همسرش ناهید ارسباران، در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا بـه خاک سپرده شد.

 

بیوگرافی احمد آقالو

احمد آقالو درسال ۱۳۲۸ خورشیدی در قزوین بـه‌دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ تئاتر در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. با بازی در فیلم دادشاه در ۱۳۶۲ بـه‌عنوان بازیگر بـه سینما وارد شد. آخرین فیلم سینمایی ‌اش پاداش بود که درسال ۱۳۸۷ در ان بازی کرد.وی در سحرگاه سوم آذر ۱۳۸۷ در ۵۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان مغز استخوان در منزل خود درگذشت.

 

بیوگرافی احمد آقالو

یکی از بـه‌یادماندنی‌ترین نقش‌هاي‌ آقالو، بازیگری در نقش «کاتب» در مجموعهٔ تلویزیونی افسانهٔ سلطان و شبان بـه کارگردانی داریوش فرهنگ بود.آقالو در دوبلاژ، رادیو، بازی در تئاتر و مجموعه‌هاي‌ مختلف تلویزیونی و فیلم‌هاي‌ سینمایی فعالیت داشت.

 

صدای گرم و دلنشین او از پویانمایی گرفته تا دوبلهٔ انواع برنامه‌ها و مجموعه‌ها یکی از برتری‌هاي‌ این هنرمند بود. وی از فقرای سلسله نعمت‌اللهی سلطان علیشاهی گنابادی بود.وی دو بار نامزد جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌الملی فجر شد. یکبار در ۱۳۸۱ «دورهٔ بیست و یکم» بـه‌عنوان نقش اول مرد در گاهی بـه آسمان نگاه کن و یک‌بار هم در ۱۳۶۸ «دورهٔ هشتم» بـه‌عنوان نقش دوم مرد در تمام وسوسه‌هاي‌ زمین.

 

بیوگرافی آهو خردمند

بیوگرافی آهو خردمند

آهو خردمند سال ۱۳۲۹ در تهران زاده شد. وی خواهر کوچک تر نیکو خردمند بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک اسـت. خردمند فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۴۷ با حضور در صحنه در نمایش‌هاي‌ «خسرو و شیرین»؛ «افول» و «لبخند باشکوه آقای گیل» و فعالیت خود در تلویزیون را از سال ۱۳۵۱ با مجموعه «آدم و حوا» آغاز کرد.

 

خردمند در سال ۱۳۶۳ ایران را ترک کرد

از دیگر مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی او دراین دوره میتوان بـه «گذر خلیل ده‌مرده»؛ «طلاق» و «در گذر عاشق» اشاره کرد. خردمند همچنین فعالیت در سینما را از سال ۱۳۵۲ با فیلم «پسر ایران از مادرش بی‌خبر اسـت» ساخته فریدون رهنما شروع کرد اما تا پیش از پیروزی انقلاب در فیلم دیگری ایفای نقش نکرد.

 

خردمند درسال ۱۳۶۳ ایران را ترک کرد و نزدیک بـه دو دهه در آمریکا و کانادا اقامت داشت. او دراین سال ها در چند نمایش و مجموعه تلویزیونی حضور یافت. وی درسال ۱۳۸۱ بـه ایران بازگشت و فعالیت هنری‌اش را در زمینه نقاشی پی گرفت.

 

بیوگرافی فریبا کامران

بیوگرافی فریبا کامران

فریبا کامران «زاده ۱۴ دی ۱۳۴۶[۱] در تهران» بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران اسـت.

 

بیوگرافی بهرام ابراهیمی 

بیوگرافی بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی یزدی متولد ۱۳۳۴ در قم، بازیگر اسـت فارغ التحصیل لیسانس نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد، فعالیت خودرا با تلویزیون شروع کرد و حالا چهره شناخته شده ای می باشد.بازیگری را از سال ۱۳۵۲ وقتی ۱۸ ساله بود با سریال صخره سیاه آغاز کرد، سپس در فیلم مختلفی چون زاگرس، مرد بارانی و بی گناهان نقش هاي‌ متفاوتی را ایفا کرد.

 

فارغ التحصیل لیسانس نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی

بهرام ابراهیمی سالهاست با فرشته ابراهیمی ازدواج کرده و صاحب دو فرزد پسر می‌باشد، بهادر فارغ التحصیل بازیگری و دانیال دانش آموخته رشته معماری می باشند .هردو فرزندان حالا وارد عرصه بازیگری نیز شدند

 

شروع رادیویی

درسال ۱۳۷۴ در ۴۰ سالگی بـه پیشنهاد احمد آقالو بـه جمع بازیگران رادیو پیوست ودر نمایش رادیویی رستم و سهراب فعالیت اش را در مرکز نمایش رادیو آغاز کرد.

 

رشتهٔ بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد

بیوگرافی نیره فراهانی

نیره فراهانی سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد. او بعد از گذراندن دوره دبیرستان، موفق شد تا دریک تئاتر بـه کارگردانی محمد کوثر که از استادان دانشکده هنرهای زیبا بود شرکت کند. بعد از ورود بـه عرصه تئاتر، در دانشگاه تهران شروع بـه تحصیل نمود ودر رشتهٔ بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن بخاطر فیلم تقاطع «۱۳۸۴»

 


مطلب مرتبط: جدیدترین عکس های نوید محمدزاده + بیوگرافی کامل و دقیق نوید محمدزاده


 

بیوگرافی ساره بیات

بیوگرافی ساره بیات

ساره بیات در ۱۴ مهر ۱۳۵۸ در مشهد زاده شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی صنایع فرش و دوره دیده مؤسسه کارنامه اسـت که از ۲۲ سالگی وارد تئاتر شد و از سال ۱۳۸۴ با سریال یک مشت پرعقاب جلوی دوربین رفت. پدر و مادرش مخالف ورودش بـه عرصه بازیگری بودند بـه همین دلیل بـه‌صورت پنهانی رشته دانشگاهی‌اش را هنر انتخاب کرد تا مخفیانه وارد بازیگری شود.

 

وی در سال ۱۳۹۶ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ برای سریال عاشقانه دریافت کرد

ساره بیات دریک خانواده ۴ نفره بزرگ شده و تنها یک خواهر کوچک تر از خود بنام سَروین دارد که همسر رضا قوچان‌نژاد «فوتبالیست» اسـت.همسر او علیرضا افکاری، آهنگساز و تنظیم‌کننده ایرانی اسـت.او فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی اسـت. او که دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه اسـت بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد.

 

ساره بیات علاوه بر بازیگری، طراحی لباس و نقاشی نیز انجام می دهد. او با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد. بیات درسال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین انتخاب شد ودر ادامه نیز خود جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن و بـه همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. وی درسال ۱۳۹۶ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ برای سریال عاشقانه دریافت کرد

 

بیوگرافی  علیرضا خمسه

بیوگرافی  علیرضا خمسه

وی بازیگری در سینما را درسال ۱۳۵۳ با بازی در فیلم جوجه فکلی آغاز کرد ودر سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد دوباره جلو دوربین رفت ودر سال ۱۳۸۷ برای بازی در بیست توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را کسب کند. او در پنج فصل از مجموعهٔ تلویزیونی پایتخت «۱۳۸۹–۱۳۹۷» در نقش باباپنجعلی حضور یافته‌اسـت.

 

درسال ۱۳۶۷؛ خمسه در فیلم روز باشکوه ساخته کیانوش عیاری درکنار علی نصیریان، ایرج طهماسب و گوهر خیراندیش بازی کرد. هرچند این فیلم از سوی تماشاگران با اقبال خوبی روبرو شد، اما بازی در مجموعه تلویزیونی هوشیار و بیدار که سال ۱۳۶۷ از تلویزیون پخش شد، خمسه را بین مخاطبان کوچک و بزرگ بـه شهرت رساند.

 

او در پنج فصل از مجموعهٔ تلویزیونی پایتخت «۱۳۸۹–۱۳۹۷» در نقش باباپنجعلی حضور یافته‌است.

در همان سال که کیومرث پوراحمد فیلم خوب لنگرگاه را ساخت، خمسه در نقشی متفاوت در ان ظاهر شد. او دراین فیلم، نقش حمزه را بازی می کرد که در مسافرخانه‌ای در شهر بندرعباس کار می کرد و پناهگاه دو نوجوانی شده بود که از تهران گریخته و بـه بندرعباس رفته بودند.

 

درسال ۱۳۶۹ بـه بازی در فیلم آپارتمان شماره ۱۳ بـه کارگردانی یدالله صمدی درکنار جمشید اسماعیل‌خانی پرداخت. دراین فیلم، خمسه صاحب آپارتمانی در تهران بود که برای فروش ان از کرمان بـه تهران آمد. او با بیان خوب لهجه کرمانی و بازی روان خود توانست جایزه بهترین بازی را از جشنواره بین‌ المللی فیلم پیونگ‌یانگ کره شمالی درسال ۱۹۹۲ از آن خود کند. این فیلم در جشنواره نامزد ۷ سیمرغ بودو برنده ۲ سیمرغ نیز شد.

 

چشم شیطان از این دوره جشنواره نامزد دریافت ۵ سیمرغ و برنده ۳ سیمرغ شد.

سریال یک مشت پر عقاب

 

درسال ۱۳۷۲ ابوالحسن داوودی فیلم من زمین را دوست دارم را ساخت. دراین فیلم، خمسه نقش مردی فضایی رابا گریمی متفاوت بازی کرد. بازی خوب خمسه و تروکاژهای تصویری این فیلم من زمین را دوست دارم رابا اقبال خوبی از سوی تماشاگران روبرو کرد. در همین سال حسن هدایت فیلم چشم شیطان رابا ژانری حادثه‌ای و متفاوت از دیگر کارهای خمسه، مقابل دوربین برد و نقش اول ان را بـه خمسه داد. دراین فیلم، بازی پرتنش و فعال، او را کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد درسال ۱۳۷۲ و دوازدهمین جشنواره فیلم فجر کرد.

 

چشم شیطان از این دوره جشنواره نامزد دریافت ۵ سیمرغ و برنده ۳ سیمرغ شد. در همان سال، خمسه مجموعه بشین، پاشو، بخند را برای گروه کودک و نوجوان شبکه دو کارگردانی کرد ودر سال ۱۳۷۸ در مجموعه تلویزیونی می‌گی نه؟ نگاه کن! حضور یافت.درسال ۱۳۸۷؛ خمسه در فیلم بیست بـه ایفای نقش پرداخت و بـه‌خاطر بازی دراین فیلم موفق بـه دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

 

و در پایان

این مجموعه ي یک مشت پر عقاب ژانر سیاسی دارد و بسیار بازیگران حرفه ای دراین سریال بازی کرده اسـت اگر یک سریال سیاسی خوب دوست دارید ببینید حتماً این سریال را درنظر داشته باشیدموضوع جالب و پر معنایی دارد.

مطالب داغ هفته اخیر